دانشیار ای تی اسرار مهم در طراحی خانه (قسمت دوم) - دانشیار آی تی

در این مقاله در ادامه ی اسرار مهم در طراحی خانه به ادامه این اسرار و رازهای مهم در دکوراسیون داخلی می پردازیم و اسراری که اگر به درستی طراحی و اجرا شوند، می تواند موجب زیبایی دوچندان خانه شما گردد. در طراحی و سپس اجرای دکوراسیون کوچکترین تغییرات می تواند از خانه شما یک خانه یا آپارتمان شیک بسازد و یا عدم رعایت درست آن ها می تواند منجر به طرح هایی ساده شود که زیبایی ندارند. دقت کنید اگر طرحی را مهندس معمار و دکوراسیون به شما داد، سعی کنید همان را اجرا کنید و اگر هم به دنبال تغییر هستید و طرح پیشنهادی با سلیقه شما هماهنگ نبود، اجازه دهید طراح برای شما تغییرات را اعمال کند. به دلیل اینکه در معماری، هارمونی و انتخاب مبلمان و دکوراسیون داخلی شما باید با یکدیگر هماهنگ باشد. کوچکترین تغییر در طرح شاید منجر شود مجدد طرح شما تغییر کند.

انتخاب مناسب قفسه های کتاب

در اینجا نحوه ایجاد و قرارگیری قفسه های کتاب در دکوراسیون داخلی آورده شده است.  فضا را بیش از حد شلوغ نکنید. لوازم جانبی اعم از مبلمان و میز را با همان رنگ و به تعداد کم ولی شیک انتخاب کنید. از کتاب ها به عنوان اشیا استفاده کنید و آن ها را به صورت افقی و عمودی به نمایش بگذارید. کتاب ها دو سوم و لوازم جانبی را یک سوم هدف قرار دهید و حتماً گیاهان ، شاخ و برگ یا گل ها را نیز در اتاق قرار دهید.

در طراحی اطراف، برای خود، خط دید ایجاد کنید

بهترین ارتفاع برای ایستادن تلویزیون در سطح چشم ، موقعیتی است که شما بنشینید و بتوانید به راحتی  تلوزیون تماشا کنید. بنابراین در اتاق نشیمن ، هنگام نشستن می خواهید آن را در همان ارتفاع سر خود داشته باشید. هنگام ایستادن یا نشستن برای صرف صبحانه ، ممکن است بخواهید آن را در خط چشم خود آویزان کنید. فاصله ایده آل برای مشاهده تلویزیون حدود ۱٫۵ برابر فاصله مورب صفحه تلویزیون شما است.

استفاده از پنل های دیواری

این پنل های دیواری، یک ویژگی تزئینی به خانه های معاصر می بخشد و روندی رو به رشد است. علاوه بر این ، ممکن است گران به نظر برسد اما نسخه های ارزان قیمت ساخته شده از گزینه های چوبی مانند فیبر و بسیار ارزان تر هستند.  پانل های شیاردار و طرح های روستایی را گرم و دنج می کند در حالی که سبک های قاب بندی شده و ارتفاع میانی متناسب با ظاهر سنتی هستند و یک پایان تصفیه شده ایجاد می کنند. برای جذابیت به روز ، پنل ها را با رنگ های درشت رنگ آمیزی کنید.  اغلب این پانل ها برای دفاتر یا مغازه ها یا یک دیوار در خانه، مناسب هستند.

اجازه دهید نور طبیعی وارد شود

هیچ جایگزینی برای نور طبیعی وجود ندارد. این نه تنها برای سلامتی ما مفید است بلکه بر نحوه ظاهر شدن رنگ ها نیز تأثیر می گذارد.  همیشه قبل از تزیین آن به نور اتاق نگاه کنید. اتاق های رو به جنوب از حداکثر میزان نور بهره می گیرند در حالی که نور رو به شمال تیره تر خواهد بود ، بنابراین رنگ ها می توانند در یک اتاق کاملاً متفاوت به نظر برسند. ما همیشه در طرح هامون از نور طبیعی بیشترین استفاده را می کنیم، به دلیل اینکه هیچ جایگزینی ندارد.

انتخاب درست کاغذ دیواری

برای انتخاب درست کاغذ دیواری مناسب، می توانید مقاله،  انتخاب کاغذ دیواری عالی را بخوانید. همچنین در کشورهای دیگر برای دسشتویی و حمام هم از کاغذ دیواری استفاده می کنند ولی بنده اصلا به شما پیشنهاد نمی کنم. درست است که کاغذ دیواری قابل شستشو خوب است ولی اصلا بعد از چند بار شستشو زیبایی خودش را از دست می دهد و اصلا استفاده از کاغذ دیواری در دستشویی یا حمام را بهتون پیشنهاد نمی کنم. حتی اگر طرح های کاغذ دیواری را دوست دارید، می توانید از متریال هایی از سرامیک یا کف را برای شما طراحی و اجرا کنیم که بسیار شبیه کاغذ دیواری باشد.

استفاده از رنگ مشکی به طور متناسب

یک باور غلط وجود دارد که رنگ سیاه باعث می شود همه چیز بسته و تار به نظر برسد اما این همه ماجرا نیست. طراحان داخلی از آن به عنوان رنگ پیش زمینه استفاده می کنند زیرا در واقع می تواند با قرار دادن تیره ترین حالت روی ناحیه ای که می خواهید “عقب برانید” ، احساس فضا را بزرگتر کند. نکته اصلی استفاده از سایه پررنگ در زمین برای گره زدن طرح به یکدیگر است.  رنگ مشکی،  کنتراست جذابی ایجاد می کند و خیلی شیک به نظر می رسد.

برای تختخواب طراحی داشته باشید

یک اتاق خواب باید شخصیت شما را منعکس کند و چون تخت فضای فیزیکی و بصری زیادی را اشغال می کند مطمئناً نیاز به توجه دارد. بنابراین ، چه راهی بهتر برای ایجاد تأثیر از ملافه های تختخواب چند منظوره که هر وقت حال و هوای شما به راحتی تغییر کرد ، می توانند به راحتی تغییر ایجاد کنند. به دنبال روتختی با کیفیت و مناسب در رنگ ها و الگوهای متناسب با محیط اطراف باشید و سپس مانند یک حرفه ای با بالش های تکی ، پتوی و کوسن های تزئینی برای فضای خود لایه بندی داشته باشید.

ایجاد طراحی های گرم با استفاده از چوب

اگر اتاقی فاقد گرما و شخصیت باشد ، پادزهر بهتری از چوب وجود ندارد. در حالی که لوازم جانبی و مبلمان چوبی راهی آسان برای بلند کردن طرح و افزودن بافت است ، یک دیوار سه بعدی واقعاً می تواند در فضایی بدون نقطه کانونی معجزه کند.  این طراحی شیک با الهام از خانه ساحلی را می توان با نوارهای باریک چوب اصلاح شده به دست آورد.  در حال حاضر نیز برای نما، از چوب هایی مانند ترموود استفاده می کنند که جذابیت نما را چندین برابر بیشتر می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات مناسب در طراحی نما، به مقاله نقش نما در ساختمان رجوع کنید.

خلاصه

در این مقاله در ادامه اسرار مهم در طراحی خانه در قسمت اول به بررسی رازهایی که منجر به تغییرات اساسی در طرح های شما می شود ، پرداختیم. نکاتی از جمله دقت در انتخاب رنگ مشکی در طراحی، استفاده از چوب و همچنین نکاتی که منجر به تغییرات بزرگ در خانه و محل شما می شود، پرداختیم. شاید خیلی از نکات برای شما ساده باشد ولی یک طراح داخلی خوش سلیقه هیچگاه از کنار آن ها راحت رد نمی شود و برای هریک از این نکات برنامه ریزی می کند. جهت استفاده از طراحی های شیک با ما در تماس باشید. شرکت ما دارای بهترین طراحان است  که با طراحی های خود می توانند خانه شما را متحول کنند. اکیپ اجرایی ما نیز در کنار طراحان، تین طرح های زیبا را اجرایی می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.