دانشیار ای تی معرفی برندهایی که در ایران بازار موبایل را در دست داشته اند - دانشیار آی تی

در گذشته بازار موبایل در انجصار یک یا دو برند قدرتمند بود؛ اما بازار هر روز در حال تغییر است. برندی که تا دیروز یکه‌تاز بازار بود، حالا جایگاهی در بازار ندارد. حضور در بازار همیشه نیازمند ری‌برندینگ و تطبیق با شرایط لحظه‌ای بازار است. مشتریان نیز همواره برندهای معروف و رایج بازار را برای خرید ترجیح می‌دهند. به همین دلیل پیش از خرید موبایل، بهتر است با پرفروش‌ترین برندهای موبایل در بازار ایران آشنا شوید. پس با ما همراه باشید تا موبایل هایی که در ایران بیشترین فروش را داشته اند را بهتر بشناسید.

در ادامه به معرفی موبایل هایی که در ایران بیشترین فروش را داشته اند می‌پردازیم:

شیائومی

شیائومی یک برند چینی موبایل است که چند سال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد. با وجود این، شیائومی به یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌های ایران و دنیا تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید، موبایل‌های شیائومی دارای کیفیت مناسب، امکانات بسیار عالی و البته قیمتی ارزان هستند. در حقیقت مهم‌ترین دلیل تجربه  فروش عالی شیائومی در بازار جهانی، قیمت رقابتی و بسیار اقتصادی برند شیائومی است. در حقیقت به نسبت امکاناتی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، بهای بسیار کمی را دریافت می‌کند. به همین دلیل اکثر مشتریان از خرید خود راضی هستند و ترجیح می‌دهند شیائومی را انتخاب کنند. شیائومی به‌دلیل فروش عالی در ایران، خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید به‌راحتی قطعات یدکی و لوازم جانبی شیائومی را در بازار پیدا کنید. در حال حاضر سری MI و Redmi  شیائومی جزء محبوب‌ترین سری‌های این برند چینی محسوب می‌شود.

سامسونگ

برند سامسونگ جزء برندهای قدرتمند حوزه تولید لوازم خانگی، موبایل و قطعات کامپیوتری به حساب می‌آید. این برند در ایران شهرت بسیاری دارد. بسیاری از مردم ایران طرفدار سفت و سخت برند سامسونگ هستند و هیچ‌وقت آن را با برند دیگر عوض نمی‌کنند. در حال حاضر بیش از ۸ سال است که برند سامسونگ در دنیای موبایل  حرف اول را می‌زند؛ اما مدتی است که مجبور شده تا جایگاه اول خود را دو دستی تقدیم برند شیائومی کند. برند سامسونگ فعالیت خود را از ساعت ۱۹۳۸ در کره آغاز کرده است.

در حال حاضر سامسونگ در کنار اپل، بهترین تلفن‌های همراه هوشمند دنیا را تولید می‌کند. از نظر امکانات و دوام قطعات باید گفت که سامسونگ بهترین موبایل‌های بازار را ارائه می‌دهد. در حقیقت وقتی که صحبت از قیمت به میان می‌آید، سامسونگ رقابت را به شیائومی می‌بازد. البته بسیاری از مشتریان بر این باور هستند که سامسونگ فقط به‌خاطر داشتن برند معروف نیست که هزینه بیشتری را بابت موبایل‌های خود دریافت می‌کند. بلکه دوام قطعات گوشی‌های سامسونگ به‌مراتب از گوشی‌های چینی بهتر است. البته این موضوع تا حدودی صحت دارد و در سطح جهانی نیز ثابت شده است.

اپل

خب نوبت به یکی از برترین برندهای تولیدکننده موبایل در دنیا رسید. برند اپل جزء برترین برندهای تولیدکننده موبایل و تجهیزات کامیپوتری در دنیا به حساب می‌آید. این برند را در زمره برندهای لوکس و گران‌قیمت قرار می‌دهند. همواره انتقادهای بسیاری درباره برند اپل وجود دارد. این برند را بسیاری به انحصارگرایی متهم می‌کنند. البته تا حدودی هم حق با منتقدان است؛ اما با وجود تمام گرانی و انحصارگرایی، طرفداران اپل هیچگاه این سیب گاز زده را با برند دیگری عوض نمی‌کنند. هنوز هم وقتی از مدل جدید گوشی آیفون پرده‌برداری می‌شود، مشتریان پر و پا قرص آن جلوی فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها صف می‌بندند تا بتوانند از امکانات آیفون جدید لذت ببرند.

بسیاری بر این باورند که آیفون فقط از اسم برند خود استفاده می‌کند؛ اما بارها در بررسی‌های تخصصی مشخص شده است که از نظر عملکرد، برند اپل همواره یک سر و گردن از برندهای دیگر بالاتر است. به همین خاطر آیفون جزء موبایل هایی که در ایران بیشترین فروش را داشته اند و خواهند داشت به حساب می‌آید. همچنین باید بدانید که اپل هواره از بهترین قطعات استفاده می‌کند. به همین خاطر دوام عالی دارد و سالیان سال بدون افت کیفیت، به عملکرد خود ادامه می‌دهد.

هواوی

برند هواوی از دیگر برندهای چینی تولیدکننده موبایل است. بد نیست بدانید برند هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در دنیا به حساب می‌آید. همانند شیائومی، برند هواوی نیز ارائه موبایل‌های ارزان و باکیفیت را در دستور کار خود قرار داده است. به همین خاطر موبایل‌های هواوی امکاناتی بسیار عالی را با حداقل قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. البته بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که مشخصات فنی هواوی فقط روی کاغذ چشمگیر است و در عمل کیفیت چندانی ندارد. البته این موضوع همیشه جای بحث دارد و باید بیشتر بررسی شود. در حال حاضر هواوی ششمین برند پرفروش موبایل در دنیا به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی موبایل هایی که در ایران بیشترین فروش را داشته اند، پرداختیم. نگاهی به گوشی‌تان بیندازید، شما کدام برند را در دست دارید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.