دانشیار ای تی موفقیت در یک کسب و کار آنلاین - دانشیار آی تی

بازاریابی… خیلی از کسب و کارهای نوپا از این واژه متنفر هستند و حتی برای آنها، چالش برانگیز بودن بازاریابی آنلاین مشکل بزرگ‌تری است. همانطور که سایت‌ها و کسب و کارهای ریز و درشت زیادی درحال رقابت با یکدیگر هستند، استفاده از بازاریابی برای دوام آوردن در کنار شرکت‌های مشابه آنلاین، یک چالش عجیب و باور نکردنی به نظر می‌رسد. و زمانی سخت‌تر می‌شود که پول کافی نداشته باشید تا به بودجه بازاریابی‌تان اختصاص دهید.

اما روش‌های ساده‌ای وجود دارند که هر کسب و کار آنلاینی می‌تواند فارغ از موقعیت مالی‌اش از آنها استفاده کند. در اینجا درباره ۵ روش برای پیش بردن استراتژی بازاریابی آنلاین موفق صحبت می‌کنیم.

۱. مخاطب را فراموش نکنید.

ساده‌ترین اما مهم‌ترین روش در بین همه روش‌های تحقیق شده همین است؛ پس حواس‌تان به ضرورت آن باشد. آیا  آماری از جمعیتی که می‌خواهید جذب‌اش کنید دارید؟ چه سایت‌ّهایی مرتباً این کار را انجام می‌دهند؟ مخاطب هدف‌تان چه کیفیتی را می‌خواهد و شما چطور می‌توانید نشان دهید که محصولات‌تان این کیفیت را دارند؟

این سوالات از آن دسته سوالاتی هستند که هر کسب و کار آنلاینی باید قبل از برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی به آنها پاسخ دهد. به بعضی از این سوالات فکر کنید، سوالات بهتری مطرح کنید و سپس درباره بازار خودتان تحقیق کنید و مسیر را ادامه دهید. اجتماعی باشید و از مشتری‌ّها درخواست کنید تا افکار و پیشنهادات‌شان را با شما در میان بگذارند؛ چک کنید که چه چیزی در مورد شرکت‌تان در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند. این کار کمک می‌کند تا ضعف‌های‌تان را بشناسید و بدانید که کسب و کارتان باید چه شکل و قالبی داشته باشد.

target-audience

 

۲. بازاریابی محتوا را هم بررسی کنید.

به جای خریدن تبلیغات از سایت‌های معروف یا طراحی سایت‌های پیچیده، می‌توانید یک بلاگ یا سایت ساده طراحی کنید، یا حتی بازاریابی با اینستاگرام را امتحان کنید. با راه‌اندازی این ابزارها می‌توانید جزئیات کسب و کارتان را نشان دهید.میتوانید از رویکردها و شیوه‌هایی استفاده کنید که کسب و کارتان را محلی گرم و دوستانه نشان می‌دهند، یا در مورد داخل و خارج شرکت و سازمان در یک حالت فنی صحبت کنید. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، باید بدانید مخاطب هدف‌تان کیست و سپس محتوایی که می‌تواند برایش مناسب باشد را تهیه کنید.

بازاریابی محتوا در مقایسه با روش‌های سنتی ارزان‌تر، اما چالش برانگیز است. نیاز دارید که محتوا را به طور منظم به روز کنید، به چیزهای جالب و جذاب فکر کنید، و به بلاگ‌های خوب ساخته شده بسازید یا از ویدیوها برای جذب کردن افراد به سایت استفاده کنید.

content-marketing

 

۳. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

حتی اگر بهترین پست بلاگ را نوشته باشید، چه اهمیتی دارد وقتی کسی آن را نخوانده؟! فضاهایی مثل وردپرس، روش خوبی برای راه‌اندازی بازاریابی محتوایی است؛ اما بازاریابی محتوا باید با کمپینی در شبکه اجتماعی تبلیغ شود تا توسط مخاطب‌ خوانده شود.

اما یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی فعال این نیست که در هر شبکه‌ای یک اکانت بسازید. روی یکی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ تمرکز کنید و به آرامی سراغ بقیه موارد بروید. فیسبوک یک انتخاب پیش فرض است (البته این گزینه این روزها در ایران کاربرد قبلی را ندارد)، اگر کسب و کارتان رسمی و حرفه‌ای باشد، می‌توانید از linkedin استفاده کنید. Instagram و Pinterest را هم برای کسب و کارهای غیر رسمی و خودمانی انتخاب کنید. و از Twitter دوری کنید!

social-media

 

۴. به سئو سایت اهمیت بدهید.

یک استراتژی درست و بی‌عیب در شبکه‌های اجتماعی خیلی مهم است، اما گوگل یکی از بزرگترین ابزارهایی است که مشتری‌های جدید می‌توانند برای کشف کسب و کارتان از آن استفاده کنند. به این دلیل مهم است که یک استراتژی قوی برای بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) داشته باشید.

یادتان باشد که گوگل سایت‌ها را توسط صفحات دیگری که به آنها لینک می‌شوند پیگیری و رتبه‌بندی می‌کند. به این معنی که به پیج‌های دیگر لینک می‌دهید و ممکن است آن سایت‌ها هم به شما بک لینک بدهند. همچنین نیاز دارید که محتوا را به طور منظم به روز کنید. اگر این کار را انجام دهید، احتمال اینکه به مقاله جدید و ویدیوی جدید تولید شده‌تان لینک دهند بالا می‌رود. به این ترتیب سایت شما در رتبه‌بندی گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت.

seo

 

۵. سایت را با تلفن همراه سازگار کنید.

همه ما می دانیم که افراد این روزها بیشتر از همیشه از تلفن همراه برای آنلاین شدن و اداره کسب و کارشان استفاده می‌کنند. در آوریل ۲۰۱۶ گزارشی از comScore ارائه شد که ۶۵ درصد از زمانی که برای رسانه‌های دیجیتال صرف می‌شود در تلفن همراه است.

با این آمار نتیجه می‌گیریم که هر کسب و کاری باید یک استراتژی مناسب برای تلفن‌های همراه داشته باشد. طراحی سایت براساس سازگاری آن با تلفن همراه ضروری است تا به راحتی توسط کاربران موبایل مورد استفاده قرار گیرد. شاید داشتن یک سایت مجزا برای دستگاه‌های همراه هم ایده خوبی به نظر برسد؛ خصوصاً اگر کسب و کار کوچک‌تان یک رستوران یا خرده فروشی است. در هر صفحه اطلاعات مفید و مختصری بگذارید، چون افراد در مقایسه با نسخه دسکتاپ، وقت کمتری را صرف چرخیدن در نسخه تلفن همراه می‌کنند.

mobile-friendly

منبع: lifehack

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها