دانشیار ای تی کانادا سومین کشور برتر جهان برای آموزش - دانشیار آی تی

معرفی سه دانشگاه معتبر سادبری، رجینا و دانشگاه دالهاوزی کانادا

کانادایی‌ها مدت‌هاست که به سیستم آموزشی خود به دلیل ارائه فرصت‌های آموزشی درجه‌یک به کانادایی‌ها و دانشجویان بین‌المللی افتخار می‌کنند و طبق یک تحقیق جدید مردم سایر دنیا نیز متوجه این موضوع شده‌اند.

در این تحقیق که توسط US News انجام‌شده، کشورهای سراسر جهان را بر اساس طیف وسیعی از عوامل ازجمله تحصیلات رتبه‌بندی کرده‌اند و کانادا ازنظر آموزش در رتبه سوم قرارگرفته است.

طبق این مطالعه کانادا ازنظر سیستم آموزشی تنها پس از دو کشور ایالات‌متحده و بریتانیا قرارگرفته است.

دو دلیل عمده وجود دارد که چرا سیستم آموزشی کانادا در سراسر جهان بسیار محبوب است.

اول اینکه کانادا یک سیستم آموزش دولتی استثنایی و رایگان برای همه کودکان در کانادا تا پایان دبیرستان دارد.

دوم اینکه کانادا دارای طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و کالج‌های سطح جهانی است، با شبکه‌ای از سایر مدارس دوره متوسطه که به دانش‌آموزان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌دهند.

پس از ذکر مطالب فوق نوبت به معرفی سه دانشگاه سادبری، رجینا و دانشگاه دالهاوزی کانادا می‌رسد پس در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه سادبری کانادا؛ اولین موسسه آموزش عالی در انتاریو شمالی

دانشگاه سادبری کانادا یک مؤسسه دوزبانه انگلیسی و فرانسوی است که در استان انتاریو واقع‌شده است.

این دانشگاه وابسته به کلیسای کاتولیک روم است که متعهد به ترویج سنت‌ها و فرهنگ مردم بومی است.

سادبری توسط راهبان یسوعی (فرقه‌ای مسیحی) در سال ۱۹۱۳ در قالب دانشکده تأسیس شد و  در سال ۱۹۵۷ رسماً به نام فعلی خود یعنی ” دانشگاه سادبری” تغییر یافت.

دانشگاه سادبری  برنامه‌های کارشناسی را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در فلسفه، مطالعات بومی و مطالعات دینی و به زبان فرانسوی در فرهنگ‌عامه و قوم‌شناسی و روزنامه‌نگاری ارائه می‌دهد.

دانشکده‌های واقع در دانشگاه سادبری عبارت‌اند از: دانشکده ارتباطات و روزنامه‌نگاری، دانشکده مطالعات بومی، دانشکده فلسفه و دانشکده مطالعات مذهبی.

دانشگاه سادبری یک پردیس جامع با امکانات رفاهی در اختیار دانشجویان قرار داده است.

این دانشگاه دارای یک کتابخانه بزرگ و مجهز با رایانه، پروژکتور، چاپگر، وسایل سمعی و بصری و اتصال به اینترنت بی‌سیم است.

در محوطه این دانشگاه خدماتی نظیر یک کتاب‌فروشی، تعدادی باشگاه و انجمن تفریحی، رستوران، امکانات پارکینگ، خدمات امنیتی، کلینیک گفتار و زبان و یک مرکز کمک دانشجویی قرار دارد.

بر اساس سایت  UniPage  رتبه‌بندی دانشگاه سادبری بین دانشگاه‌های کانادا  ۱۹۱ و در بین دانشگاه‌های جهان رتبه ۱۲۵۹۶ را دارد.

دانشگاه رجینا کانادا؛ یک دانشگاه تحقیقاتی

دانشگاه رجینا کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی می‌باشد که در استان ساسکاچوان واقع‌شده و در سال ۱۹۷۴ تأسیس‌شده است.

ریشه و پایه ایجاد این دانشگاه به شکل‌گیری کالج رجینا که یک دبیرستان کوچک بود و توسط کلیسای متدیست در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد، برمی‌گردد.

دانشگاه رجینا با ایجاد فضایی مناسب یکی از مؤثرترین عوامل ارتقاء فعالیت‌های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی منطقه به شمار می‌رود .

هم‌اکنون در این دانشگاه تعداد بیش از ۱۷ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه دارای دو پردیس خیابان کالج و  ساسکاتون می‌باشد.

پردیس خیابان کالج: پردیس اصلی دانشگاه و در منطقه‌ای تاریخی و در نزدیکی شهر رجینا واقع‌شده و در خیابان کرنوال و اسکارت است.

پردیس ساسکاتون: دانشکده امور اجتماعی و دانشکده پرستاری در این پردیس واقع‌شده‌اند و در منطقه قدیمی ساسکاتون قرارگرفته است .

تا به این لحظه حدود ۷۴٬۰۰۰ دانشجو از دانشگاه رجینا فارغ‌التحصیل شده‌اند. دانشگاه رجینا دارای ۱۰ دانشکده، ۲۵ دپارتمان علمی و ۱۸ موسسه و مراکز تحقیقاتی است.

طیف وسیعی از رشته‌های آکادمیک به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می‌گردند.

دانشکده‌های رجینا عبارت‌اند از:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده هنر
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده رسانه و هنر
  • دانشکده مدیریت و تجارت
  • دانشکده امورات اجتماعی

بر اساس رتبه‌بندی شانگهای چین رتبه‌بندی دانشگاه رجینا بین دانشگاه‌های کانادا ۲۶ و در بین دانشگاه‌های دنیا ۸۴۲ است.

از مشاهیر این دانشگاه می‌توان افرادی چون جانیس آکوئز(نویسنده) لی وارد (دانشمند علوم سیاسی)

گوردون بارنارت(نویسنده) و لورن کالور (نخست‌وزیر ساسکاچوان) نام برد.

 

دانشگاه دالهاوزی کانادا؛ یک دانشگاه تحقیقات محور

دانشگاه دالهاوزی کانادا یکی از دانشگاه‌های پیشرو کانادا، به خاطر کیفیت آکادمیک و تدریس فوق‌العاده شناخته‌شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۸۱۸ تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کند.

دالهاوزی بیش از ۴۰۰۰ دوره و ۱۸۰ رشته‌ی تحصیلی را در ۱۳ حوزه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می‌دهد. گفتنی است که دانشگاه دالهاوزی یکی از دانشگاه‌های تحقیقات محور کانادا است .

این دانشگاه در قلب شهر هالیفکس، پایتخت استان نوااسکوشیا واقع‌شده و همچنین دارای ۳ پردیس در شهر هالیفکس و یک پردیس در شهر بایبل هیل است.

دانشکده‌های دانشگاه دالهاوزی عبارتند از:

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • کالج آموزش
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم

 

دانشگاه دالهاوزی کانادا در حدود ۲۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان خود قرار داده است که در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه به شرح زیر است:

کشاورزی، معماری و برنامه‌ریزی، هنر و علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، داروسازی، مدیریت، معماری، بازرگانی، مهندسی، علوم پایه.

این دانشگاه پنج کتابخانه دارد. بزرگ‌ترین کتابخانه یادبود کیلام در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد. این کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی آتلانتیک کانادا با بیش از یک‌میلیون کتاب و ۴۰ هزار مجله است.

شعار این دانشگاه :(Pray and work)  دعا کنید و کارکنید.

دانشگاه دالهاوزی بر اساس سایت  شانگهای چین در بین دانشگاه‌های کانادا رتبه ۱۴ و در بین دانشگاه‌های دنیا رتبه ۲۸۶ را دارد.

فارغ‌التحصیلان مشهور در دانشگاه دالهاوزی: آرتور بی مک‌دونالد (فیزیکدان کانادایی؛ برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۵)  میکل ترودو (برادر کوچک‌تر جاستین ترودو؛ نخست‌وزیر فعلی کانادا)

مهاجرت تحصیلی سریع و مطمئن به کانادا با اسمارت اپلای

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در سرتاسر جهان رقابتی هستند. به‌طور مداوم، چندین دانشگاه کانادایی ازجمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه‌های برتر جهان قرار دارند.

همچنین گزینه‌های زیادی برای افراد مشتاق به تحصیل در کانادا وجود دارد؛ ازجمله طیف وسیعی از دانشگاه‌های دیگر، کالج‌های اجتماعی مقرون‌به‌صرفه تر و مدارس فنی.

اگر علاقه‌مند به تحصیل در کانادا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی هستید، ابتدا باید بدانید که آیا شرایط لازم  برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا را دارید یا خیر.

با پر کردن فرم ارزیابی موسسه اسمارت اپلای از طریق وب‌سایت smartapplyvisa اطمینان حاصل می‌کنید که یک خدمات ارزیابی رایگان برای اطلاع از هر آنچه در مورد تحصیل در کانادا نیاز دارید به شما ارائه می‌شود. وقت را هدر ندهید شاید فردا خیلی دیر باشد!!!!

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.