دانشیار ای تی یادگیری وردپرس در یک هفته - دانشیار آی تی

یادگیری وردپرس به افرادی که ایده و زمان کافی دارند، کمک می‌کند تا محصول یا سرویس مورد نظر خود را توسعه داده و کسب‌وکار خود را شروع کنند. در واقع، تعداد زیادی از اعضای تیم بزرگ وردپرس این کار را انجام می‌دهند.
اگر در حال حاضر مشغول انجام یک کار تمام وقت هستید یا تعهدات شخصی و اجتماعی فراوانی دارید، باز هم می‌توانید وردپرس را شروع کنید. منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت رایگان وردپرس یاد بگیرید.
اگر در طول روز کمی وقت آزاد دارید، می‌توانید خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از چیزی که در تصورتان است به وردپرس مسلط شوید.
این مقاله یک راهنمای گام به گام برای کاربرانی است که می‌خواهند وردپرس را به صورت روزانه تمرین کنند.

۲۰ پلاگین برتر وردپرس در ۲۰۱۹

فرضیات ارائه شده در این راهنما:

۱- شما از وردپرس استفاده کرده و نرم‌افزار آن را نصب کرده‌اید.

۲- روزانه حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان برای یادگیری وردپرس در اختیار دارید.

۳- به طور نسبی با زبان HTML ،CSS و PHP آشنا هستید.

 

شنبه

سایت وردپرس کدکس را مطالعه کنید

وردپرس کدکس (راهنمای آنلاین وردپرس :Wordpress Codex)، تلویزیون وردپرس‌ (ویدیوهای مربوط به وردپرس :TV WordPress)، بلاگ رسمی تیم توسعه وردپرس (سایتی برای به ‌روز رسانی‌های عمومی، گزارش‌های وضعیت و بحث در مورد کدهای وردپرس :Make WordPress Core)

اگر فکر می‌کنید وردپرس کدکس فقط برای مبتدیان است، کاملا در اشتباهید. اساسا کدکس شامل همه چیزهایی است که باید در مورد وردپرس بدانید.
هر زمان که به وردپرس کدکس مراجعه می‌کنید، خیلی بیشتر از چیزی که قصد جستجوی آن را داشتید یاد خواهید گرفت. مراجعه به کدکس باعث می‌شود با مطالب جدیدتری آشنا شوید.
درست است که بیشتر مقالات در کدکس، جامع و دایره‌المعارفی هستند؛ اما اطلاعات بسیار زیادی در مورد کار با پوسته‌ها و نوشتن پلاگین برای کمک به توسعه وردپرس در آن وجود دارد.

wordpress codex

اگر ترجیح می‌دهید یادگیری بصری داشته باشید، بهتر است به تلویزیون وردپرس مراجعه کنید. تلویزیون وردپرس شامل ساعت‌ها درس و ارایه ویدیویی در زمینه وردپرس از سراسر جهان است.
در تلویزیون وردپرس، به راحتی می‌توانید هر موضوعی را جستجو کنید. همچنین از توسعه‌دهندگان مشهوری مانند اندرو ناسی و مارک جکیت (هر دو از توسعه‌دهندگان اصلی وردپرس) مطالب فراوانی بیاموزید.
اگر علاقه‌مندید بدانید که وردپرس از کجا هدایت شده و توسعه می‌یابد، می‌توانید به Make WordPress Core (بلاگ رسمی تیم اصلی توسعه وردپرس) مراجعه کنید.
این سایت به طور منظم به روز رسانی‌هایی برای نسخه‌های بعدی وردپرس ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در جریان اتفاقات تیم وردپرس قرار بگیرید، حتما به این سایت مراجعه کنید.

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

 یکشنبه

از تمام امکانات پوسته‌ها (Themes) استفاده کنید

درک نحوه کارکرد قالب‌ها یا پوسته‌ها برای یادگیری وردپرس بسیار مهم است.  اولین قدم برای شروع ساخت یک سایت، انتخاب پوسته است. بنابراین مهم است بدانید که باید چه کارهایی انجام دهید.

بخش توسعه پوسته‌ در کدکس، اولین قدم برای شروع است. این بخش، اطلاعات ‌جامعی از نحوه ایجاد پوسته‌ها ارائه می‌دهد. حتی اگر فکر می‌کنید اطلاعات کاملی در این زمینه دارید، باز هم مطالعه این قسمت برای شما مفید خواهد بود.

بخش پوسته فرزند (پوسته‌هایی که خصوصیات ظاهری‌ خود را از پوسته‌های قبلی به ارث می‌برند :Child Theme) در کدکس را قبل از گذراندن دوره طراحی حرفه‌ای قالب وردپرس و ایجاد امکانات پیشرفته برای آن بخوانید. این مقاله موضوع رویکردهای مختلف توسعه وردپرس مانند ساخت یک پوسته از ابتدا یا هک کردن یک پوسته موجود را توضیح می‌دهد.

گام بعدی، فریم‌ورک یا چارچوب پوسته است. راهنمای فریم‌ورک‌های پوسته وردپرس در وبسایت WPTuts +، مقدمه‌ای عالی برای یادگیری فریم‌ورک است. همچنین WPTuts + یک راهنمای کامل برای توسعه پوسته‌های وردپرسی شخصی منتشر کرده است.

دوشنبه

از تمام امکانات پلاگین‌ها (Plugins) استفاده کنید

پلاگین‌ها به سادگی دنیایی از امکانات را به شما ارائه می‌دهند و به کمک آنها می‌توانید وردپرس را با توجه به نیازهایتان تنظیم کنید.
اولین پست در کدکس درباره چگونگی نوشتن یک پلاگین است. سایت دانشیار ای تی نیز آموزش پلاگین نویسی وردپرس را منتشر کرده که مقدمه‌ خوبی برای توسعه پلاگین است.

wordpress plugin

سه‌شنبه

میزبانی (Hosting) و راه‌حل‌های بکاپ‌گیری

اگر می‌خواهید سایتتان بدون خرابی و به صورت روان اجرا شود، انتخاب یک هاست خوب بسیار مهم است. با وجود صدها هزار میزبان وب، انتخاب یک هاست مناسب کار چندان آسانی نیست.
در وبسایت Hosting Reviwe پنج مورد از محبوب‌ترین میزبان‌های وب بررسی شده‌اند.
تکنولوژی هاستینگ مدیریت وردپرس، روز به روز محبوب‌تر می‌شود و این امر باعث شده تا رقبا هم پا به عرصه بازار بگذارند. سایت WP Kube یک راهنمای به روز شده برای انتخاب بهترین آپشن‌های این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار داده است.
بعضی از هاست‌ها راه‌حل‌های بکاپ‌گیری هم ارائه می‌دهند. اما اگر می‌خواهید خودتان مدیریت آن را به عهده بگیرید، مقاله سایت WPMU DEV یک راه‌حل عالی برای برنامه‌ریزی بکاپ‌گیری در آمازون S3 یا دراپ باکس است.
دانشیار ای تی آموزشی با عنوان بک‌آپ گیری از سایت وردپرسی ارائه داده است. مطالعه این آموزش کمک می‌کند تا پیش از آن که سایت شما با مشکل جدی مواجه شود، یک بک‌آپ کامل از آن تهیه کنید.

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

چهارشنبه

سئو و بهینه‌سازی

سایت Moz راهنمای بهینه‌سازی سایت برای مبتدیان را ارائه داده که از طریق آن می‌توانید تمام نکات مورد نیاز برای سئو را یاد بگیرید. این نکات شامل بازاریابی موتورهای جستجو، جستجوی کلمات کلیدی و مطالب دیگری در مورد بهینه‌سازی است.

wordpress seo

اگر می‌خواهید از سئو بیشتر استفاده کنید، بهترین راه این است که سایت خود را بهینه‌سازی کنید. کدکس، راهنمای اولیه بهینه‌سازی سایت را ارائه داده است. همچنین می‌توانید با مطالعه دوره‌های سئو در وردپرس، آموزش سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO و سئو و بهینه‎سازی استاندارد، دانش خود را در این زمینه گسترش دهید.

 

پنجشنبه

آموزش PHP رایگان | راهنمای گام به گام برای شروع

سفارشی سازی

در ۵ روز گذشته نکات مهمی درباره وردپرس یاد گرفتیم. امروز می‌خواهیم به مبحث سفارشی‌سازی بپردازیم.
پرس کدرز (PressCoders) در مقاله‌ای با عنوان چگونگی سفارشی کردن پوسته‌های وردپرس یک راهنمای عالی، جامع و گام به گام به شما ارائه می‌دهد.
ما نیز در سایت دانشیار ای تی آموزش‌های متنوعی با موضوع سفارشی‌سازی منتشر کرده‌ایم. دو نمونه از محبوب‌ترین آموزش‌های ما در زمینه سفارشی‌سازی، طراحی حرفه‌ای قالب وردپرس و فارسی‌سازی قالب‌ وردپرس است.

 

جمعه

اخبار وردپرس

پس از یک هفته سخت و پر تلاش، چرا آخر هفته خود را صرف استراحت، نوشیدن یک نوشیدنی خوشمزه و خواندن اخبار وردپرس نمی‌کنید؟
انجمن وردپرس دارای شبکه بزرگی از سایت‌های خبری است. سایت‌هایی مانند ManageWP.org، WP Tavern، Post Status، wpMa و Torque.
سعی کنید به طور منظم این سایت‌ها را بررسی کرده تا در جریان اخبار به روز شدن و تغییرات وردپرس قرار بگیرید.
یادتان باشد جمعه برای تعطیل کردن یادگیری نیست. مقاله ۱۰ دلیلی که باید از وردپرس استفاده کنید را مطالعه کرده تا برای ایده‌هایی که نیاز به استفاده دقیق از وردپرس دارند آماده باشید.

learning wordpress

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها