دانشیار ای تی ۱۰ دلیلی که باید از WordPress استفاده کنید. - دانشیار آی تی

چون WordPress بزرگ‌ترین پلت‌فرم مدیریت محتوا در دنیای فناوری امروز است، شناخت واقعیت‌هایی درباره آن بسیار مهم خواهد بود. شاید این دلیل به ظاهر ساده و نه چندان قوی باشد، اما مطمئناً شما هم باید از وردپرس استفاده کنید!

وقتی درباره وردپرس صحبت می‌شود، سوالاتی از ذهن همه عبور می‌کند؛ سوالاتی مثل: چرا وردپرس تا این حد محبوب است؟ چرا بیشتر افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند؟ افراد انتخاب های زیادی دارند، اما چرا اکثر وب‌سایت‌های ساخته شده، روی وردپرس هستند؟ محدودیت‌هایی دارد که شاید بی خبر از آنها باشید؟ و مهم‌تر از همه اینها، به آن اندازه خوب است که آخرین انتخاب باشد؟

wordpress

 

چرا ۱. وردپرس رایگان و متن باز است؟

وردپرس نرم افزاری منبع باز با کاربرد، ویرایش و راه‌اندازی رایگان است. به همین دلیل می‌توانید کدهای اصلی آن را به راحتی پیدا کنید. وردپرس کاملاً رایگان و با اعتبار نامحدود است. می‌توانید آن را از وب‌سایت رسمی‌اش دانلود کنید.

به علاوه، همه شرکت‌های هاستینگ امکان نصب سریع وردپرس را فراهم می‌کنند. بهتر است قبل از خریدن هاستینگ درباره این موضوع اطلاعات لازم را کسب کنید. همینطور می‌توانید برای اولین بار روی کامپیوتر محلی امتحانش کنید و اگر راضی بودید، آن را برای وب‌سایت‌تان استفاده کنید.

چرا ۲. باید هر وب‌سایتی را با وردپرس بسازیم؟

امروزه وردپرس به چیزی بیشتر از یک پلتفرم انتشار بلاگ تبدیل شده‌است. به طوری که انطباق و انعطاف‌پذیری کاملی برای ساختن هر نوع وب‌سایتی را در اختیارتان می‌گذارد. طیف گسترده تم‌ها و افزونه‌ها عملکرد آن را افزایش می‌دهد و به همین دلیل است که می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را با استفاده از وردپرس بسازید. مثلاً یک فروشگاه اینترنتی (eCommerce)

تم های متعدد eCommerce که بوسیله شرکت‌های سازنده تم پیشنهاد می‌شوند کمک می‌کنند تا سایت‌های بسیار حرفه‌ای بسازید. وردپرس با افزونه‌های eCommerce مثل WooCommerce قدرتمندتر می‌شود.

انواع وب‌سایت‌ها در هر حوزه‌ای:

  • فروشگاه‌های اینترنتی مثل eBay و Alibaba
  • بلاگ مثل TechCrunch
  • ‌سایت ویدیویی مثل YouTube یا Vimeo
  • ‌سایت رزرو خدمات
  • سایت عکاسی Flickr.com
  • سایت راهنما مثل YellowPages یا Yelp
  • سایت تبلیغات طبقه‌بندی شده مثل OLX
  • سایت عضویتی مثل Udemy و دانشیار ای تی
  • تالار پرسش و پاسخ مثل Quora.com
  • سایت دانش بنیان / ویکی

چرا ۳. وردپرس سازگاری ۹۹٪ با سئو دارد؟  

گوگل و همه موتورهای جستجو سایت‌ها را براساس پارامترهای از قبل تعریف شده رتبه‌بندی می‌کنند و نشان می‌دهند. هرچه نکات سئو را بیشتر رعایت کنید، سایت‌تان رتبه بهتری در نتایج جستجو بدست می‌آورد. افزونه‌های سئو مختلف در دسترسی وجود دارند که کمک می‌کنند وب‌سایت WP شما در جستجوی گوگل بهتر و بیشتر دیده شود.

بعضی از نیازهای اعتباری CMS بسیار مهم

  • سرعت بارگذاری بالا
  • استاندارد کدگذاری خوب/مناسب
  • نقشه سایت XML
  • مکان‌یابی
  • بهینه‌سازی عکس
  • یکپارچه‌سازی مدیا اجتماعی
  • تجربه کاربری

چرا ۴. کار با وردپرس راحت است؟

وردپرس به سرعت رشد می‌کند و یکی از اصلی‌ترین دلایل، راحتی کار با آن است. اگر شما هنوز هم احساس می‌کنید کار با آن سخت است این ویدیوی آموزشی را دنبال کنید.

امکانات ساخته شده برای انتشار بلاگ، مدیریت کاربر، نظرات، فیدهای RSS، تجدید نظرها و بیشتر از اینها.

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

چرا ۵. وردپرس به راحتی شخصی سازی می‌شود؟

امکان شخصی سازی برای رنگ‌، طراحی و حتی ویژگی‌ تم‌های وردپرس وجود دارد. این مهم نیست که شما یک برنامه‌نویس هستید یا نه! شخصی ‌سازی سایت‌تان از طریق کدنویسی اجباری نیست.

شخصی ‌سازی از طریق پنل:

همه تنظیمات در پنل کنترل تحت داشبورد WP فراهم می‌شود. این داشبورد کاملاً کاربر پسند است و رابط کاربری ساده‌اش امکان شخصی‌ سازی بیشتر عناصر سایت را در یک حالت ساده فراهم می‌کند.

شخصی ‌سازی از طریق کد:

متناوباً، اگر شما یک کارشناس کدنویسی هستید، می‌توانید یک تم را با استفاده از ویرایش کدهایش شخصی ‌سازی کنید. شخصی سازی با کدنویسی ممکن است برای آنهایی که در CMS تازه کار هستند، سخت به نظر برسد. با این وجود، با صرف وقت برای تم‌های ساده و ابتدایی و فایل‌های css، یاد می‌گیرید که با شخصی ‌سازی کار کنید.

چرا ۶. افراد زیادی برای رفع مشکل پیش آمده کمک می‌کنند؟

وردپرس اجتماع بزرگی از کاربران و برنامه‌نویسان فعال دارد. تالار گفتگوی پشتیبانی آن شامل میلیون‌ها پرسش و راه‌حل است. همیشه هم نیاز نیست که سوال‌تان را مطرح کنید و منتظر جواب باشید. می‌توانید برای سوال را جستجو کنید تا راه‌حل‌های قبلی را به دست آورید. سوال را بدون درنگ پست کنید، راه‌حل معتبر ۱۰۰ درصدی را خواهید یافت. به غیر از تالار رسمی آن، تعدادی تالار اختصاصی هم توسط برنامه‌نویسان اداره می‌شود که در آن هم می‌توانید سوالات اختصاصی را بپرسید و جواب بگیرید.

wordpress

 

چرا ۷. وردپرس به اندازه کافی ایمن است؟

وردپرس استاندارد ایمنی بالایی دارد. اما چون ۲۳٪ از وب‌سایت‌های روی اینترنت در آن ساخته می‌شوند، نفوذگرها مدام سعی می‌کنند روزنه‌هایی در وردپرس پیدا کنند تا وارد سایت‌ها شوند و از اطلاعات استفاده کنند. اما جای هیچ نگرانی نیست. به روزرسانی‌ منظم وردپرس، قویاً شما را از انواع آسیب‌پذیری حفظ می‌کند و کاملاً برای مبارزه با این نفوذها کارآمد است. در واقع، نفوذ کردن به سایت اغلب به دلیل فقدان دانش و آگاهی کاربران اتفاق می‌افتد.

با دنبال کردن بعضی از شیوه‌های امنیتی کلی برای وردپرس، سایت‌تان می‌تواند سوپر ایمن شود.

فقط این نکات را به یاد داشته باشید:

  • از ابزارهای ایمنی پایه استفاده کنید؛ WP Security & Firewall And Wordfence Security
  • افزونه‌ّ‌ها را فقط از org دانلود کنید.
  • از افزونه‌ّهایی استفاده کنید که اخیراً به روزرسانی شده‌اند.
  • رتبه افزونه‌ها و تعداد دانلودهای آن را چک کنید.
  • افزونه‌ها را از منابع قابل اعتماد دانلود کنید.
  • وردپرس را با ورژن جدیدش به روز کنید.
  • از تم‌های پولی استفاده کنید. تم‌های رایگان ممکن است کدها و لینک‌‌های رمز شده داشته باشند.

رعایت نکردن این نکات اصلاً نشانه خوبی نیست!

چرا ۸. وردپرس از فایل‌هّای چند رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند؟

وردپرس ویرایش متن بسیار غنی WYS/WYG را دارد. با این ویرایشگر تصاویر، ویدیو و صدا را به راحتی در پست بلاگ قرار دهید. هر فایل مدیایی را در محتوا قرار دهید؛ تنها با یک کلیک، تصاویر، ویدویو یا صداها در صفحات وب قرار داده می‌شوند. هر چیزی را، از تصاویر با رزولوشن بالا تا ویدیوهای مختلف را به راحتی آپلود کنید و نگران ویرایش کردن‌شان نباشید.

چرا ۹. به راحتی با هر سرویس یا اپلیکیشینی هماهنگ می‌شود؟

وردپرس قبل از ویرایش فواید زیادی درون خودش دارد که حتی می‌توانید آن را با افزونه‌های دیگر قدرتمند کنید. وقتی افزونه‌ها را نصب کنید، فواید و کاربردهای اضافه‌تری به سایت وردپرس‌تان اضافه می‌کنید. بعضی از افزونه‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. در حدود بیش از ۴۱۰۰۰ افزونه در دسترس در انبار وردپرس وجود دارد. فانکشن های زیادی وجود دارند که می توانند به راحتی با وردپرس ترکیب شوند.

۱- فرم تماس: فرم تماس از نیازهای پایه‌ای هر سایتی است. فرم تماس ۷ افزونه‌ای است که بیشتر برای وردپرس پیشنهاد می‌شود. اگرچه محدودیت‌هایی هم برای آن وجود دارد. مثلاً زمانی که چند سایت داشته باشید، نمی‌توانید همه پرداخت‌ها را با آن وصول کنید. باید هرکدام را به طور جداگانه مدیریت کنید.

به عنوان جایگزین بهتر برای فرم تماس ۷، می‌توانید از افزونه FormGet Contact Form استفاده کنید. FormGet به راحتی قابل استفاده است، و می‌توان پرداخت‌های آنلاین را با آن وصول کرد. در واقع همه فرم‌های ورودی سایت‌هایتان را در یک دشبورد دارید.

۲- ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت برای حفظ مشتری‌هایتان است. با اضافه کردن این سرویس، می‌توانید هر ایمیلی را به مشتریان فعلی و مشتریان سابق‌تان و هر کس دیگری که ایمیل‌اش را از یک راه مشخص به شما داده است، ارسال کنید. ایمیل مارکیتنگ با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروش‌های آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن آنها است.

می‌توانید به Mailget نگاهی بیندازید؛ سرویس بازاریابی ایمیل. آسان است که با وردپرس ترکیب شود.

چرا ۱۰. وردپرس به طور بالقوه در حال بهتر شدن است؟

وردپرس روز به روز در حال ارتقای ویژگی‌ها و رابط کاربری‌اش است. با گذشت زمان، وردپرس سیستم خود را با ارائه آخرین ورژن ارتقا می‌دهد. البته به غیر از بلاگ‌ها، سایت‌های وردپرسی کسب و کار هم به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کرده‌اند، و در آینده نزدیک احتمالاً پیشرفت‌هایی مثل ابزارهای سئو بهینه‌تر، تعداد کاربران بیشتر وردپرس، داشبوردهای سریع‌تر و گسترده و چیزهای بیشتر دیگر را شاهد خواهیم بود. روی هم رفته، وردپرس CMS مناسبی برای انطباق با وب‌سایت کسب و کار بعدی‌تان است. استفاده از آن را شدیداً توصیه می‌کنیم.

منبع: inkthemes

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها