دانشیار ای تی بهترین دوربین برای تولید محتوا - دانشیار آی تی

در حال حاضر با گسترش شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا به یکی از حرفه‌هایی تبدیل شده است که می‌توان از آن درآمد خوبی کسب کرد اما تولید محتوا نیز مانند سایر شغل‌ها به ابزارهای خاص خود نیاز دارد.

اگر تمایل دارید که تولید محتوا را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی دنبال کنید؛  حتما به یک دوربین مناسب برای تولید محتوا نیاز خواهید داشت. این موضوع باعث شده تا در این محتوا به معرفی بهترین دوربین برای تولید محتوا بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین دوربین‌های بدون آینه برای تولید محتوا

اگر به دنبال بهترین دوربین برای تولید محتوا هستید بدون شک دوربین‌های بدون آینه می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. دوربین‌های بدون آینه سیستم خیلی ساده ای دارند و همین موضوع باعث شده تا استفاده‌کردن از آن‌ها راحت‌تر باشند.

درواقع با حذف‌شدن آینه‌ها بازتاب نور منظره موردنظر به‌صورت مستقیم به سنسورهای دوربین می‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید خیلی ساده روی عکس خود تغییرات ایجاد کنید و نور مربوط به آن را کم یا زیاد کنید.

به علت حذف آینه‌ها در این دوربین، به طرز قابل‌توجهی اندازه آن‌ها کاهش‌یافته و کوچک‌تر شده اند که این موضوع حمل و جابه‌جایی آن را راحت تر می کند. در زیر به چند نمونه از دوربین های بدون آینه مناسب تولید محتوا اشاره شده است.

دوربین Sony A6400

شاید طراحی این دوربین در نگاه اول کمی قدیمی به نظر برسد؛ اما بهترین دوربینی که می توانید برای تولید محتوا در اختیار داشته باشید دوربین سونی Sony Alpha 6400 است،در طراحی این دوربین از سنسورهایAPS-C استفاده شده است. این دوربین سونی مناسب کسانی است که به دنبال یک دوربین جمع‌وجور و با کیفیت بالا هستند تا بتوانند به تولید محتوای روزانه بپردازند

رزولوشن دوربین سونی Sony Alpha6400 24.2 مگاپیکسل است، دارای فیلم برداری و عکس برداری سلفی دارد و می تواند فیلم هایی با کیفیت ۴K 30 فریمی را ضبط کند؛ همچنین باید اشاره کنیم که در کیفیت FULL HD فریم ریت دوربین به ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

دوربین a6400 سونی با داشتن یک منظره یاب الکترونیکی، فوکوس خودکار عکاسی و فیلم‌برداری را برای تولید کنندگان محتوا راحت‌تر از قبل کرده است. این دوربین به‌راحتی چشم مخاطب را پیدا کرده و روی آن فوکوس می‌کند. با کمک شاتر الکترونیکی شما می‌توانید به‌صورت ۱۱ فریم بر ثانیه پشت سر هم عکاسی نمایید.

نوع بدنه بدون آینه
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۲۵
نوع حسگر CMOS
اندازه حسگر APS-C
پردازنده Bionz X
لرزش‌گیر ندارد
تنظیم دستی فوکوس دارد
تعداد نقاط فوکوس ۴۲۵
امکان تعویض لنز دارد
نوع اتصال لنز Sony E
نوع صفحه‌نمایش TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳
صفحه‌نمایش قابل چرخش دارد
منظره‌یاب چشمی دارد
پخش زنده دارد
نوردهی دستی دارد
فلاش داخلی دارد
سلف-تایمر دارد
قابلیت فیلم‌برداری دارد
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری UHD 4K
بلندگو دارد
ارتباط بی‌سیم دارد
ورودی میکروفون دارد
حسگر چرخشی دارد

 

دوربین Sony A7c

یکی دیگر از بهترین دوربین برای تولید محتوا دوربین سونی A7c Sony Alpha است. البته لازم به ذکر است که این دوربین جزو بهترین محصولات این کمپانی محسوب نمی‌شود؛ اما این دوربین قابلیت‌های مختلفی دارد که باعث شده تا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی تبدیل شود که به تولید محتوا علاقه دارند.

کمپانی سونی برای ساخت این محصول از سنسورهای فول فریم بهره برده است. این دوربین از رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسلی نیز برخوردار بوده و کیفیت عکس‌برداری بالایی دارد. از جمله مزایای این دوربین لنزهای متنوع آن است که عکس‌برداری در مکان‌های مختلف را ممکن می‌کند.

از جمله مزیت های این دوربین می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش ۳ اینچی چرخان
  • منظره یاب الکترونیک
  • ضبط فیلم های ۴K با فریم ریت ۳۰ ثانیه ای
  • عکاسی پی در پی تا ۱۰ فریم بر ثانیه
نوع بدنه بدون آینه
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۲۴
نوع حسگر BSI-CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم
پردازنده Bionz X
لرزش‌گیر دارد
نوع لرزش‌گیر سنسور شیفت | ۵ محوره
فوکوس خودکار دارد
تنظیم دستی فوکوس دارد
تعداد نقاط فوکوس ۶۹۳
ضریب فاصله کانونی ۱ برابر
امکان تعویض لنز دارد
نوع اتصال لنز Sony E
نوع صفحه‌نمایش TFT LCD Monitor
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳
صفحه‌نمایش لمسی دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش دارد
منظره‌یاب چشمی دارد
پخش زنده دارد
نوردهی دستی دارد
فلاش داخلی ندارد
قابلیت فیلم‌برداری دارد
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری UHD 4K
بلندگو دارد
میکروفون دارد
ارتباط بی‌سیم دارد

 

دوربین Fujifilm X-S10

یکی دیگر از بهترین دوربین برای تولید محتوا X-S10 است که توسط کمپانی فوجی فیلم ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. دوربین X-S10 جزو دوربین‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شود؛ اما با قابلیت‌هایی که دارد چند لول از دوربین‌های میان‌رده رقبا بالاتر است.

کمپانی فوجی فیلم برای ساخت این دوربین خود از سنسورهای X-Trans CMOS بهره برده است؛این دوربین از رزولوشن ۲۶ مگاپیکسلی نیز برخوردار بوده و بدون شک می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا ثبت نماید. البته منظره یاب الکترونیکی موجود در این دوربین کوچک است. از جمله قابلیت‌های این دوربین تثبیت‌کننده داخلی آن است که می‌تواند جلوی هر گونه لرزش را گرفته و از بی‌کیفیت شدن تصاویر شما جلوگیری کند. همچنین این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار نیز برخوردار است؛ البته فوکوس خودکار این دوربین ممکن است در هنگام حرکت‌کردن شما به‌خوبی کار نکند.

نوع بدنه بدون آینه
نوع حسگر BSI-CMOS
اندازه حسگر APS-C
فوکوس خودکار دارد
تنظیم دستی فوکوس دارد
ضریب فاصله کانونی دارد
امکان تعویض لنز دارد
نوع اتصال لنز Fujifilm X
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳ اینچ
صفحه‌نمایش لمسی دارد
منظره‌یاب چشمی دارد
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
نوردهی دستی دارد
فلاش داخلی دارد
سلف-تایمر دارد
قابلیت فیلم‌برداری دارد
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری ۴K
پخش زنده دارد
بلندگو دارد
نوع بلندگو مونو
حسگر چرخشی دارد

 

بهترین دوربین‌های کامپکت برای تولید محتوا

درکنار دوربین هایی که بالاتر معرفی کردیم برخی از دوربین های کامپکت نیز گزینه خوبی برای تولید محتوا هستند. در ادامه دو مورد  از دوربین های کامپکت مناسب برای تولید محتوا آورده شده است.

دوربین Sony ZVE-1

یکی دیگر از بهترین دوربین برای تولید محتوا دوربین سونی  ZVE-1 است. این دوربین کاملاً مخصوص افرادی ساخته شده است که به تولید محتوای تصویری و ویدئویی علاقه دارند و از آن لذت می‌برند.

به‌طورکلی سنسور این دوربین ۱ اینچی است و از رزولوشن ۲۰٫۱ مگاپیکسلی برخوردار است. معمولاً شما می‌توانید با استفاده از این دوربین عکس هایی با کیفیت کاملاً قابل قبول ثبت نمایید. لازم به ذکر است فاصله کنونی معادل این دوربین نیز ۲۴ الی ۷۰ میلی متر است.

دوربین سونی Sony ZE-1 از یک صفحه‌نمایش کاملاً لمسی با قابلیت چرخش ۳ اینچی برخوردار است که ۹۲۱ هزار نقطه دارد. این دوربین از منظره یاب برخوردار نیست اما از قابلیت فوکوس خودکار فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند خیلی سریع روی سوژه عکاسی شما فوکوس کند.

این دوربین از یک عدد میکروفون نیز برخوردار بوده که قابلیت یادگیری دارد. شما می‌توانید با کمک بهترین دوربین برای تولید محتوا ویدئو هایی با کیفیت ۴K ضبط نمایید. شما می‌توانید با دوربین سونی ZV-1  در هر ثانیه ۲۴ فریم عکس‌برداری پی در پی را نیز تجربه کنید.

برند Sony
نوع بدنه کامپکت
اندازه حسگر ۱ اینچی
پردازنده Bionz X
لرزشگیر دارد
نوع لرزش‌گیر اپتیکال
فوکوس خودکار دارد
تنظیم دستی فوکوس دارد
بزرگ نمایی دیجیتال دارد
بزرگ‌نمایی اپتیکال دارد
تعداد نقاط فوکوس ۳۱۵
امکان تعویض لنز ندارد
اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳ اینچ
نوع صفحه‌نمایش LCD
نوردهی دستی دارد
قابلیت فیلم‌برداری دارد
پخش زنده دارد

دوربین Powershot G7 X Mark III

یکی دیگر از بهترین دوربین برای تولید محتوا Powershot G7 X Mark III است که توسط کمپانی کانن ساخته شده  است.  این دوربین از یک لنز ۱ اینچی برخوردار است و رزولوشن ۲۰٫۲ مگاپیکسلی دارد همچنین لازم به ذکر است که این دوربین از فاصله کانونی معادل ۲۴ الی ۱۰۰ میلی متری نیز برخوردار است و شما می‌توانید عکس‌های خوبی با کمک آن بگیرید.

این دوربین نیز از یک پنل ۳ اینچی برخوردار است که به‌ صورت هم زمان قابلیت چرخش و لمسی بودن را داراست و ۱٫۰۴ میلیون نقطه رزولوشن دارد. شما می‌توانید با استفاده از این دوربین در یک ثانیه ۲۰ فریم بر ثانیه به‌صورت پیاپی عکس‌برداری را تجربه نمایید.

دوربین Powershot G7 به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک فیلم‌برداری کراپ نشده با کیفیت ۴K را تجربه نمایید که در کنار آن یک میکروفون باکیفیت داخلی نیز وجود دارد. شما می‌توانید با کمک این دوربین علاوه بر ضبط ویدئو به استریم کردن ویدئوهای مختلف خود نیز بپردازید.

سخن پایانی

دوربین هایی که در این محتوا معرفی شده اند بدون شک می توانند جز گزینه های انتخابی هر تولید محتواکننده ای باشند، ویژگی ها و کیفیت مناسب عکس برداری و فیلمبرداری هر یک از دوربین های نام برده شده باعث افزایش کیفیت محتوای تولیدی و جذب مخاطب بیشتری خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 447 views بار دسته بندی : دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تاريخ : 4 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.