دانشیار ای تی هاست وردپرسی بهتر است یا هاست لینوکس؟ - دانشیار آی تی

کدام هاست بهتر است. هاست وردپرسی یا هاست لینوکس؟ هاست‌ها یا میزبانان وب، سرویس‌هایی هستند که باعث وصل شدن وب سایت شما به جهان آنلاین می‌شوند. در واقع شما بدون خرید هاست وردپرس یا هاست لینوکس برای سایت خود هرگز نمی‌توانید در نتایج گوگل دیده یا سرچ شوید. انتخاب یک هاست مناسب برای طراحان وب سایت، همیشه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا انتخاب هر نوع هاست مشخص کننده‌ی امکانات و سرویس‌هایی‌ است که شرکت‌های هاست به طراحان وب سایت ارائه می‌کنند.

دوتا از مواردی که معمولا در خرید هاست بین آن‌ها مردد می‌مانیم هاست لینوکس یا هاست وردپرس است. این سوال بارها و بارها در فضای مجازی پرسیده می‌شود که کدام نوع هاست مناسب‌تر است و ویژگی‌های هر کدام چیست. در این مطلب می‌خواهیم این دو نوع هاست محبوب را با یکدیگر بررسی کنیم و در پایان به این نتیجه برسیم که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است، خرید هاست وردپرس یا خرید هاست لینوکس؟!

برتری هاست وردپرسی نسبت به هاست معمولی لینوکس

اغلب افراد وقتی سوالی درباره ی هاست وردپرسی و لینوکسی می کنند، در واقع به دنبال راه حلی می‌گردند که بتوانند بهترین سرویس را برای وب مسترینگ پیدا کنند. این در حالی است که اکثر ما قبل از مقایسه نیاز داریم که تعاریف این دو را بدانیم. هاست لینوکس در واقع نوعی سرویس میزبانی وب است که از طریق سرویس‌های مختلف هاست، وب مسترینگ را انجام می‌دهد. این سرویس دارای زبان برنامه‌نویسی و پایگاه اطلاعات مشابهی با وردپرس است. هاست لینوکس معمولا به دلیل کارایی و قیمت مناسب بسیار محبوب است.

خب حالا که تعریف هاست لینوکس را خواندید، برویم سراغ هاست وردپرس. وردپرس در واقع یک سرویس میزبانی است که بر مبنای سیستم وب لینوکسی کار می‌کند. این سیستم، کاملا روند نوشتن و دیزاین سایت را ساده‌تر کرده است و محبوبیت بسیار زیادی بین طراحان سایت دارد. با این تفاوت که این سیستم برای کارایی بیشتر و متناسب با نیازهای خود، هاست خود را دارد. معمولا هنگام انجام طراحی سایت وردپرسی، توصیه می‌شود از هاست وردپرس استفاده شود، این موضوع به جز اینکه هاست وردپرس متناسب با نیازها و ترافیک سایت‌های وردپرسی طراحی شده، دلایل دیگری هم دارد. در ادامه چند مورد از برتری‌های هاست وردپرس به هاست لینوکس را نام برده‌ایم.

  • طراحی شده برای وب‌ سایت‌های پر ترافیک
  • بروزرسانی خودکار و بدون دردسر
  • پشتیبانی از افزونه‌های بیشتر
  • داشتن امنیت بالا
  • نصب آسان
  • عدم نیاز به نصب اپلیکیشن‌های اضافه
  • مدیریت آسان

این‌ها ویژگی‌های اصلی‌ای هستند که یک هاست وردپرسی به آن‌ها مجهز است. برخی از کاربران این دلایل را، از بزرگترین دلایل مزیت هاست وردپرس به لینوکس می‌دانند و می‌توان این دلایل را از عمده دلایل محبوبیت هاست وردپرس دانست.

چه زمانی خرید هاست وردپرس پیشنهاد می‌شود؟

برای اینکه از هاست وردپرس استفاده کنید، چندین و چند دلیل می‌تواند وجود داشته باشد. شاید دلیل شما صرفا استفاده از سرویس طراحی سایت وردپرس باشد، یا دلایل دیگری داشته باشید که در این بخش بیان می‌کنیم.

۱٫ استفاده از وب سرویس وردپرس

اگر قصد دارید یک وب سایت جدید با استفاده از وردپرس بسازید، زمان خرید یک هاست وردپرس است. در این مرحله، شما به دنبال یک هاست مناسب برای وب سایت خود هستید. با خرید هاست وردپرس، می‌توانید فضای لازم برای ذخیره سازی فایل‌ها و پایگاه داده‌های خود را در اختیار داشته باشید و به طور کامل کنترل و مدیریت وب سایت خود را داشته باشید.

۲٫ انتقال هاست فعلی به وردپرس

اگر یک وب سایت  دارید و تصمیم گرفته‌اید که آن را به وردپرس منتقل کنید،  شما نیاز به یک هاست وردپرسی دارید که وب سایت فعلی شما را به خوبی پشتیبانی کند و با ویژگی‌ها و نیازهای وردپرس سازگار باشد.

۳٫ افزایش ترافیک وب سایت

در صورتی که وب سایت شما رشد کرده و ترافیک آن افزایش یافته است، هاست وردپرس می‌تواند کمک کننده باشد. هاست وردپرس امکانات و قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد با ترافیک بالا وب سایت خود را به خوبی مدیریت کنید و  عملکرد بهتری داشته باشید.

۴٫ بهبود عملکرد و سرعت وبسایت

گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که وبسایت‌ها به دلیل ترافیک زیاد، دچار کندی و مشکلات می‌شوند، این وضعیت به دلیل ایجاد عملکرد ضعیف یا سرعت پایین نارضایتی‌هایی را به وجود می‌آورد. در این موقعیت خرید یک هاست وردپرس برای رفع مشکلات جواب می‌دهد. با انتخاب یک هاست وردپرس با ویژگی‌ها و تنظیمات بهینه، می‌توانید سرعت و عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشید و تجربه کاربران را بهتر کنید.

۵٫ نیاز به امنیت بیشتر

یکی از ویژگی‌های برتر وردپرس و خدمات آن، امنیت اطلاعات است. هاست وردپرس امکانات امنیتی اضافی مانند پشتیبانی از SSL، بررسی‌های امنیتی و نصب آسان افزونه‌های امنیتی را فراهم می‌کند که به شما امکان حفظ اطلاعات خود را در هر شرایطی می‌دهد.
با توجه به این توصیه ها، می توانید بهتر زمان را برای انتخاب هاست وردپرسی در نطر گرفته و با توجه به نیازهای سایت خود اقدام کنید.

نتیجه گیری

در دنیای مجازی امروز که تکنولوژی و امکانات مدام در حال رشد و بروزرسانی هستند، دسترسی بی محدودیت به جهان آنلاین بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم صاحب یک وب سایت هستید که سلامت و درست کار کردن این وب سایت برای‌تان اهمیت دارد، قطعا تا حالا با محدودیت‌های مختلف هاست‌ها سر و کله زده‌اید.

در این مطلب تلاش کردیم که دو نوع هاست لینوکس و هاست وردپرس را با هم بررسی کنیم. این دو هاست تفاوت‌های عمده‌ای ندارند و صرفا هاست وردپرس برای استفاده از وردپرس، طراحی شده است. این هاست با سایت‌های وردپرسی زودتر و بهتر کار می‌کند و می‌تواند در زمینه‌ی حفظ اطلاعات، مدیریت سایت و ترافیک آن، به شما کمک کند.

اما چیزی که در پایان به خود شما بستگی دارد، نیازهای‌تان و انتظارات‌تان از یک هاست خوب است. به همین دلیل، بهتر است که در این‌باره بیشتر به نیازهای خود و سایت‌تان توجه کنید. همچنین به این موضوع هم توجه کنید که حتما هاست خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر با پشتیبانی خوب تهیه کنید.

بنابراین اگر تمایل به خرید هاست و دامنه برای وب سایت خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به وب رمز سر بزنید. وب رمز سابقه‌ای طولانی در فروش هاست دارد و می‌تواند با پشتیبانی و خدمات عالی به شما کمک کند. فقط کافی است که وب رمز را سرچ کنید تا با تنوع هاست و دامنه رو به رو شوید. حالا نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ کدام بهتر است. هاست لینوکس یا وردپرس؟!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.