دانشیار ای تی ۲۰ افزونه برتر وردپرس در ۲۰۲۰ - دانشیار آی تی

افزونه وردپرس (WordPress Plugin) ابزاری بسیار مناسب برای افزودن و توسعه‌ی عملکردهای وردپرس هستند. در این مقاله می‌خواهیم ۲۰ افزونه برتر وردپرس را معرفی کنیم که داشتن آنها در سایت وردپرسی‌تان امری ضروری است. این افزونه‌ها عملکردهایی جذاب به سایت‌تان اضافه و آن را “عالی” می‌کنند.

اگرچه نوع وب سایت اغلب تعیین‌کننده‌ی افزونه‌ای است که باید داشته باشید، اما افزونه‌هایی نیز هستند که تمامی بلاگ‌های وردپرسی (WP) به آن نیاز دارند. امنیت، سرعت، SEO و مواردی از این دست جزو نگرانی‌های هر مالک وب سایت است و به راحتی نمی‌توان از آنها صرف نظر کرد.

افزونه‌های کاربردی بسیاری هستند که کارتان را بسیار ساده می‌کنند. Official Plugin Repository دارای بیش از ۵۵۰۰۰ افزونه است.
اینطور می‌توانید برای هر عملکرد یا قابلیتی که در سایتتان می‌خواهید، یک افزونه پیدا کنید. وردپرسی‌ها حتماً از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند!

به‌علاوه، می‌توانید به ازای هر قابلیت چند افزونه پیدا کنید. تنها کافی است افزونه مناسب خود را پیدا و آن را نصب کنید. وردپرس افزونه‌های رایگان و پولی دارد، اما بیشتر آنها اصطلاحاً Freemium هستند.
یک افزونه Freemium، رایگان است، اما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به نسخه‌ی پولی آپگرید و از قابلیت‌های پیشرفته‌ی آن استفاده کنید.

در این مقاله به معرفی نمونه‌هایی از هر سه نوع افزونه می‌پردازیم، رایگان، پولی و Freemium.

 

بهترین افزونه‌های برتر وردپرس در ۲۰۲۰ – افزونه‌هایی که داشتن‌شان ضروری است

این لیست شامل بهترین افزونه‌های وردپرس برای SEO، امنیت (Security)، بهینه‌سازی سرعت (Speed Optimization)، بازاریابی (Marketing) و شبکه‌های اجتماعی (Social Media) است. این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند سایتی خوب و امن داشته باشید. می‌توانید در سایت‌تان اصول SEO را به خوبی رعایت کنید و سایتی مدرن و زیبا داشته باشید.

این افزونه‌ها را طبق کاری که انجام می‌دهند، دسته‌بندی کردیم تا پیدا کردن افزونه موردنظرتان ساده‌تر شود. افزونه‌ها را به ۱۲ دسته‌ی زیر تقسیم کردیم:

  1. افزونه‌های امنیت وردپرس (WordPress Security Plugin)
  2. افزونه‌های سئو وردپرس (WordPress SEO Plugin)
  3. افزونه‌های تحلیلی وردپرس (WordPress Analytics Plugin)
  4. افزونه‌هایی برای بهبود سرعت و کارایی (WordPress Plugin for Optimization and Performance)
  5. افزونه‌های بک ‌آپ گیری وردپرس (WordPress Backup Plugin)
  6. افزونه‌های ریدایرکت وردپرس (WordPress Redirection Plugin)
  7. افزونه‌های ساخت فرم وردپرس (WordPress Form Builder Plugin)
  8. افزونه‌های عضویت کاربر وردپرس (WordPress User Registration Plugin)
  9. افزونه‌های ایمیل و خبرنامه‌ی ایمیلی (نیوزلتر) وردپرس (WordPress Email and Newsletter Plugin)
  10. افزونه‌های تجارت الکترونیک وردپرس (WordPress eCommerce Plugin)
  11. افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی وردپرس (WordPress Social Media Plugin)
  12. افزونه‌های مشهور دیگر وردپرس (Popular WordPress Plugin)

 

حاضرید؟

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

یادگیری وردپرس در یک هفته

خواندن مطلب

 

بهترین افزونه‌های امنیت وردپرس (WordPress Security Plugin)

امن نگه داشتن سایت مسئله‌ای حیاتی هم برای شما و هم برای کاربرانتان است. با استفاده از افزونه‌هایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم، می‌توانید با هکرها، اسپم‌ها و هر تهدید دیگری مقابله کنید.

(Wordfence Security (Freemium

افزونه وردپرس Wordfence Security

یکی از حیاتی‌ترین مسائل برای مالک یک وب سایت، امن نگه داشتن آن از شر هکرهاست. در صورت نادیده گرفتن این موضوع، هزینه‌ی گزافی باید بپردازید.
هزاران باتِ خرابکار در اینترنت هستند که می‌توانند هر لحظه به وب سایت شما حمله‌ور شوند و تمام زحماتتان را از بین ببرند. به همین دلیل باید همیشه جلوی اسپم‌ها را بگیرید و وب‌سایتتان را ایمن نگه دارید.

افزونه‌های امنیت بسیاری برای وردپرس داریم که می‌توانید از آنها برای امن کردن سایت خود استفاده کنید. Wordfence Security یکی از مواردی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید.
این افزونه قابلیت‌های محافظت فایروال (Firewall Protection)، اسکن بدافزار (Malware Scan)، بلاک کردن (Blocking)، امنیت ورود (Login Security)، نظارت زنده بر ترافیک (Live Monitoring Traffic) و قابلیت‌های بسیار دیگری دارد.
همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، Wordfence Security این امکان را برایتان فراهم می‌کند که در لحظه بر ترافیک سایتتان نظارت داشته باشید.
این ترافیک می‌تواند شامل مواردی مثل روبات، انسان، خطاهای ۴۰۴، Login، Logout و … باشد.

با نظارت لحظه‌ای بر ترافیک خود می‌توانید تهدیدهای امنیتی را به سرعت شناسایی کنید و جلوی‌شان را بگیرید.

به‌علاوه، این افزونه دارای یک اپلیکیشن فایروال است که جلوی هک شدن سایت را می‌گیرد. قابلیت بلاک کردن مهاجمین آشنا را دارد و شبکه‌هایِ بدخواهی را، که ممکن است به سایتتان آسیب بزنند، بلاک می‌کند.
برای بالا بردن امنیت ورود کاربران، از Two Factor Authentication استفاده و قدرت رمزعبور تمام کاربران و ادمین‌های سایت را نیز بررسی می‌کند. این تکنیک در مقابل حملات Brute Force بسیار به کمکتان می‌آید.

خلاصه اینکه، Wordfence Security یک افزونه بسیار خوب برای وردپرس است.

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

(Akismet (Freemium

افزونه وردپرس Akismet

Akismet افزونه دیگری است که یک تیم وردپرسی آن را نوشته است (Matt و تیم او در Automattic). این افزونه، یک افزونه پیش‌فرض است که با نصب وردپرس قابل استفاده است.
Akismet یک افزونه آنتی اسپم (Anti-Spam) است که تمام کامنت‌ها را بررسی و آنهایی را که شبیه اسپم هستند، حذف می‌کند.

این افزونه به شما یک تاریخچه از هر کامنت می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید بفهمید که چه کامنت‌هایی از نظر Akismet یا همان Moderator اسپم بوده‌اند.
Moderatorها هم‌چنین می‌توانند تعدادِ کامنت‌های تأیید شده‌ی هر کاربر را نمایش دهند، URLها را در بدنه‌ی کامنت ببینند و لینک‌ها مشکوک را حذف کنند.

این افزونه برای سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی رایگان است، اما برای استفاده از آن در سایت‌های تبلیغاتی باید یکی از طرح‌های ماهیانه را خریداری کنید. طرح‌های پولی آن نیز به جز حفاظتِ اسپم، خدمات امنیتی دیگری نیز ارائه می‌کنند.

Akismet یک افزونه مفید برای محافظت از امنیت سایت WP شماست.

برترین افزونه‌های سئو وردپرس (WordPress SEO Plugin)

اگر سایت شما رتبه‌ی بالاتری در موتورهای جست‌وجو داشته باشد، ترافیک بیشتری را در سایتتان خواهید داشت. یک پلاگین‌ی وردپرس خوب می‌تواند در این زمینه همراه شما باشد.

(Yoast SEO (Freemium

افزونه Yoast SEO وردپرس

شکی نیست که موتورهای جست‌وجو اولین منبع تولید ترافیک برای هر وبسایتی هستند.
برای افزایش ثبات، تعداد کاربران اینترنتی‌ای که از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند، گزارش می‌شود و این مسئله اهمیت بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو را پررنگ‌تر می‌کند.
خوشبختانه، کاربران وردپرسی می‌توانند از پلاگین‌ای بسیار خوب مثل Yoast SEO استفاده کنند.

Yoast SEO شما را در مسیر تولید محتوای بهتر همراهی و کمکتان می‌کند تا رتبه‌ی بهتری در موتورهای جست‌وجو داشته باشید.
با استفاده از این پلاگین می‌توانید محتوایی تولید کنید که هم برای کاربران مفید باشد و هم اصول سئو در آن به خوبی رعایت شده باشند.
هدف اصلی کمک به کاربران، کسب اعتماد و حفظ رتبه است که آن را Sustainable SEO می‌نامند.

آنالیز صفحه و اسنیپ Yoast SEO

این پلاگین اول از شما می‌خواهد روی انتخاب یک کلمه‌ی کلیدی متمرکز شوید و از آن به درستی در مقاله‌ی موردنظر استفاده کنید.
ویژگی Page Analysis بررسی می‌کند که از کلمه‌ی کلیدی موردنظر در همه‌ی پست استفاده کرده باشید، در تگ‌های alt تصاویر، meta description، headingها و خلاصه همه‌جا.
سپس از شما می‌خواهد که متن و تصاویر را به خوبی تعیین کنید تا قابلیت استفاده و مشاهده‌ی بهتری را برای موتورهای جست‌وجو فراهم کنید.

به‌علاوه به شما کمک می‌کند که ظاهر صفحه/پُست را با استفاده از یک Snippet Preview در موتورهای جست‌وجو بهتر کنید.
با نوشتن عنوان‌های بهتر و یک متن Description چشمگیر، به راحتی می‌توانید نرخ ورود به سایت خود را بسیار افزایش دهید. این پلاگین قابلیت Readability را نیز اضافه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید محتوایی ساده و قابل فهم تولید کنید.

در پایان نیز، می‌توانید از پلاگین‌ی دیگری به نام All in One SEO Pack نیز استفاده کنید که تقریباً عمکلردی مشابه دارد.

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

Google XML Sitemaps (رایگان)

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps

Google XML Sitemaps پلاگین‌ی مفید دیگری برای وردپرس است. این پلاگین با استفاده از یک XML sitemap ویژه، به موتورهای جست‌وجویی مثل گوگل (Google)، بینگ (Bing)، یاهو (Yahoo) و … کمک می‌کند تا بهتر سایت شما را در فهرست جست‌وجو نمایش دهند.

این پلاگین به محض فعال شدن به صورت خودکار یک XML sitemap از سایت شما می‌سازد و ایندکس‌دهی به آن را ساده‌تر می‌کند. یک سایت مپ به بات‌ موتوهای جست‌وجو کمک می‌کند تا ساختار کامل سایت را مشاهده کنند و نتایج بهتری را از آن بردارند.

تنظیمات Google XML Sitemaps

با هر بار انتشار مطلبی در سایت، این پلاگین تمام موتورهای جست‌وجوی مطرح را باخبر می‌کند.

 

بهترین افزونه‌های تحلیلیِ وردپرس (WordPress Analytics Plugin)

یک پلاگین‌ی تحلیلی وردپرس، با استفاده از موارد آماری مختلف به شما کمک می‌کند تا رشد سایت خود را پیگیری کنید. با استفاده از این پلاگین‌ها و برای بهتر کردن سایت خود می‌توانید مطالب زیادی درباره‌ی سایت خود بفهمید.

Google Analytics از شرکت MonsterInsights (رایگان)

افزونه وردپرس MonsterInsights

Google Analytics یک ابزارِ رایگانِ آماریِ مناسب برای فهم ترافیک وبسایت است. درک مخاطبین و اهمیت دادن به آنها یکی از بهترین روش‌های افزایش ترافیک کاربری است.
واضح است که باید از یک پلاگین‌ی Google Analytics برای سایت وردپرسی خود استفاده کنید و ابزار Google Analytics از شرکت MonsterSights یکی از بهترین پلاگین‌های موجود در این زمینه است.

این پلاگین به شما کمک می‌کند تا آمارهای مختلف لحظه‌ای وب سایت خود را ببینید. از طرفی با استفاده از Universal Tracking می‌توانید بازدیدهای کاربران را از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف پیگیری و گزارش‌های از مطالب محبوب کاربران و دموگرافیک دریافت کنید.

دمو گوگل آنالیتیکس MonsterInsights

این پلاگین commerce-ready نیز هست. یعنی می‌توانید به سادگی به کمک آن محبوبیت محصولات، نرخ تبدیل (conversion Rate) و مقادیر Order را ببینید.
Google Adsense نیز در این پلاگین قرار دارد که به کمک آن می‌توانید عملکرد تبلیغاتی خود را نیز ملاحظه کنید.

قابلیت‌های دیگر این پلاگین به شما امکانِ مشاهده‌ی تعداد دانلود، لینک‌های خروجی (Outbound Link Tracking)، کارایی، رخدادها، گزارش‌های User Discovery و … را می‌دهند.

بهترین افزونه‌های وردپرس برای بهبود سرعت و کارایی (WordPress Plugin for Optimization and Performance)

سرعت لود شدن و قدرت یک وبلاگ دو ویژگی‌ای هستند که هر کاربری به آن علاقه دارد.پس بهتر است سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با کمترین سرعت اینترنت هم به سرعت باز شود.
پلاگین‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

(WP Smush (Freemium

تصاویر برای یک وب سایت بسیار مهمند، چون سریعاً توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند. با آپلود یک تصویر می‌توانید مفهومی را بسیار ساده‌تر از متن منتقل کنید. تصاویر، وب سایت شما را جذاب، چشمیگر و زیبا می‌کنند.

با اینکه تصاویر کمک زیادی به زیباتر شدن سایت شما می‌کنند، اما فضای حافظه‌ی زیادی می‌گیرند و سرعت وب سایت را کم می‌کنند. نمی‌توانید در این زمینه خیلی خونسرد رفتار کنید. خُب، خبر خوب این است که می‌توانید تصاویر را فشرده کنید.

پلاگین‌ی WP Smush تصاویر را، بدون کم شدن کیفیت، فشرده و بهینه می‌کند.
این پلاگین با استفاده از تکنیک‌های فشرده‌سازی پیشرفته، تصاویر به فرمت‌های JPEG، GIF و PNG را فشرده می‌کند و فضای حافظه‌ی بسیاری را برایتان خالی نگه می‌دارد.
WP Smush تمام فایل‌های پیوست را در قسمت آپلود سایت Smush می‌کند. هم‌چنین می‌توانید فایل‌های پیوست را به صورت دستی در Media Library اصطلاحاً Smush کنید.

به‌علاوه، با این پلاگین می‌توانید تعداد زیادی داده را (تا ۵۰ فایل پیوست) با هم Smush کنید. این WP Smush پلاگین‌ای بسیار مفید است و می‌توانید با استفاده از آن سایتی جذاب و سریع داشته باشید.

(W3 Total Cache (Freemium

افزونه وردپرس W3 Total Cache

Caching وردپرس یکی از بهترین روش‌های بهبود عملکرد وب‌سایت است. ایده‌ی کلی Caching این است که داده‌های سایت را به صورت موقت در یک حافظه‌ی کَش ذخیره کنیم.
اینطور در دفعات بعد که کاربر همان صفحه را باز می‌کند، داده‌ها سریع‌تر لود می‌شوند. حافظه‌ی کَش فضایی در محیط محاسباتی است که می‌توانید چیزی را به صورت موقت در آن ذخیره کنیم.

برای استفاده از قابلیت Caching در وردپرس، می‌توانیم از افزونه‌های کش کردن وردپرس استفاده کنیم. افزونه‌های کش، پُست‌ها و صفحات شما را به صورت فایل‌های HTML استاتیک در کَش ذخیره می‌کنند.
بعداً این فایل‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شوند. این کار زمان لود مجدد صفحه را به شدت کاهش می‌دهد و به بهبود سرعت کلی سایت کمک می‌کند. به‌علاوه، افزایش سرعت سایت بر SEO سایت شما نیز بسیار تأثیر می‌گذارد.

داشبورد افزونه وردپرس W3 Total Cache

افزونه وردپرسW3 Total Cache یکی از معروف‌ترین افزونه‌هاست و شاید بهترین افزونه کش کردن برای وردپرس باشد.
این افزونه قابلیت‌های کش کردن صفحه (Page Cache)، کش کردن پایگاه داده (Database Caching)، کش کردن شئ (Object Caching)، کش کردن مرورگر (Browser Caching) و … را دارد.
در کنار این قابلیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برای کاهش زمان لود صفحه، از سرویس‌های CDN در سایت استفاده کنید.
هم‌چنین می‌توانید از قابلیت‌های موجود برای Minify کردن و HTTP Compression فایل‌های HTML، JS و CSS استفاده کنید و اینطور تا ۸۰% در پهنای باند صرفه‌جویی کنید.

با کاهش زمان لود، رتبه‌ی بهتری در موتورهای جست‌وجو خواهید داشت و به دنبال آن سایت شما دارای ترافیک و نرخ تبدیل بالاتری خواهد شد.

می‌توانید از WP Super Cache نیز به عنوان جایگزین استفاده کنید. این افزونه بسیار شبیه W3 Total Cache است.

W3-Optimize (رایگان)

افزونه وردپرس W3-Optimize

WP-Optimize ابزاری بسیار خوب برای پاک کردن پایگاه داده‌ی وردپرس و بهینه‌سازی آن است.
این پلاگین، به صورت خودکار و بدون نیاز به نوشتن پرس‌وجوهای (کوئری) اضافه، داده‌های اضافی را از پایگاه داده حذف می‌کند. با این پلاگین می‌توانید برای داشتن کارایی بهتر، پایگاه داده‌ای بهینه داشته باشید.

ممکن است داده‌های بی‌فایده‌ی بسیاری در سایت داشته باشید که فقط سرعت سایت را کم می‌کنند. داده‌هایی که حتی نمی‌دانید چه هستند. تنها کافی است این پلاگین را نصب کنید، در این صورت خیلی از کارها به صورت خودکار انجام می‌شوند.
این پلاگین تمام کامنت‌های تأیید نشده و اسپم، کامنت‌ها و پست‌های پاک شده (موجود در پوشه‌ی Trash)، Trackbackها، Pingbackها و … را پاک می‌کند.
این پلاگین پایگاه داده‌ی شما را همیشه تمیز و بهینه نگه می‌دارد.

BJ Lazy Load (رایگان)

افزونه وردپرس BJ Lazy Load

اگر سایت شما تصاویر زیادی در خود داشته باشد، ممکن است لود شدنش ساعت‌ها طول بکشد. کاربران از این موضوع ناراضی می‌شوند و نرخ Bounce بالا نتیجه‌ی آن است.
به هر حال هر مشکلی راه‌حلی دارد. اگر سایت شما دارای تصاویر زیادی است، می‌توانید برای لود سریع‌تر آن از Lazy Loading (لود تنبل) استفاده کنید.

برای افزودن قابلیت Lazy Loading تنها کافی است از یک پلاگین مثل BJ Lazy Load استفاده کنید.
این پلاگین یک Placeholder را به جای تمامی تصاویر، Thumbnailها، Gravatar و Content iframeهای پست قرار می‌دهد. سپس وقتی زمان نمایش آنها در صفحه نمایش فرا رسید، لودشان می‌کند.
این پلاگین تنها زمانی که کاربر Scroll می‌کند، محتوا (تصاویر) را نمایش می‌دهد. بنابراین هم سایت شما سریع‌تر لود می‌شود و هم در پهنای باند صرفه‌جویی می‌کنید.

به‌علاوه، این پلاگین برای Text Widgetها و ویدئوهایی از YouTube و Vimeo، که در سایت قرار می‌دهید، نیز مفید است. BJ Lazy Load ابزاری مفید برای بهتر کردن سرعت و SEO سایت است.

 

بهترین افزونه‌های بک ‌آپ گیری وردپرس (WordPress Backup Plugin)

وقتی می‌خواهید برای بهبود سایت تغییراتی اساسی در آن اعمال کنید، باید از آن بک‌آپ بگیرید. خوب است بدایند که افزونه‌های بک آپ گیری برای وردپرس موجودند.

(VaultPress (Freemium

افزونه وردپرس VaultPress

VaultPress یک افزونه وردپرسی امنیت‌گراست که به صورت خودکار و در لحظه از سایت شما بک آپ‌ می‌گیرد.
تِم Jetpack آن به سادگی تمامِ محتوا، پست، کامنت و فایل‌های رسانه ای سایت شما را سینک می‌کند و به‌علاوه، از آن در مقابل بسیاری از معضلات و حملات وب نیز محافظت می‌کند.

با VaultPress می‌توانید به صورت مداوم از وب سایت خود بک آپ بگیرید و با تنها یک کلیک آن را ذخیره کنید.
با داشتن چند اشتراک، می‌توانید در یک داشبورد، بر چندین سایت نظارت کنید، آنها را مدیریت کنید و از آنها بک آپ بگیرید.

بک آپ VaultPress

این افزونه هم‌چنین فایل‌ها را در وبسایت شما اسکن می‌کند، فایل‌های خطراناک را پیدا می‌کند و در صورت یافتن هرگونه تغییری در نصب به ادمین ایمیل می‌فرستد.
به‌علاوه، می‌توانید کدهای مشکوک را ببینید، آنها را مدیریت کنید و در صورت یافتن مشکلی با چند کلیک آنها را برطرف کنید.

این افزونه قابلیت کشف اسپم نیز دارد و از Akismet کمک می‌گیرد. پس به سادگی می‌توانید بدون انجام کاری و با استفاده از ابزار آنتی اسپم آن جلوی فایل‌های اسپم سایت را بگیرید.

به‌علاوه، می‌توانید با خرید اشتراک VaultPress، از Jetpack نیز استفاده کنید. با ترکیب قابلیت‌های این دو افزونه، می‌توانید راه‌کارهایی عالی برای حفاظت از سایت خود داشته باشید.

کار تیم پشتیبانی نیز عالی است و با نظرات مفیدشان به کاربران در حل مشکلاتشان کمک بسیاری می‌کنند. با وجود تیم پیشتیبانی، دیگر مهم نیست چه مشکلی دارید، با فرستادن یک درخواست ساده به تیم پشتیبانیِ VaultPress می‌توانید مشکل سایت خود را به سادگی حل کنید.

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

همه چیز در مورد ایمیل مارکتینگ + ۵ نکته مهم

خواندن مطلب

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

افزونه‌های ریدایرکت وردپرس (WordPress Redirection Plugin)

ریدایرکت می‌تواند بسیاری از مشکلات سایت شما را حل کند. با استفاده از ریدایرکت می‌توانید بر مشکلاتی مثل لینک‌های شکسته (Broken Link)، اسپم‌های Registration یا هر نوع خطای صفحه غلبه کنید. پلاگین‌هایی داریم که تنها به همین هدف ساخته شده‌اند.

Redirection (رایگان)

گاهی باید لینک‌های یکتا (پرمالینک یا Permalink) پست/صفحه‌ی خود را عوض کنید، اما یادتان می‌رود که آنها را ریدارکت کنید.
در این حالت صفحه‌ی Not Available به کاربران نمایش داده می‌شود، چون لینک قبلی دیگر وجود ندارد. و این هم یکی دیگر از کارهایی است که بازدیدکنندگان شما را ناراحت می‌کند.

در این مواقع، Redirection بهترین پلاگین است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید تمامی ریدایرکشن‌های ۳۰۱ را انجام دهید و حواستان به خطاهای ۴۰۴ نیز باشد.
وقتی URL پستی تغییر می‌کند، این پلاگین به صورت خودکار یک ریدایرکت ۳۰۱ اضافه می‌کند. البته خودتان هم می‌توانید به صورت دستی ریدایرکت‌ها ۳۰۱، ۳۰۱ و ۳۰۷ را برای یک پست اضافه کنید.
می‌توانید تمام URLها را ریدایرکت کنید و برای تمامی URLهای ریدایرکت شده نیز Full Log داشته باشید.

اغلب از ریدایرکت برای مهاجرت از یک وب سایت قدیمی یا تغیر دایرکتوری نصبِ WP استفاده می‌شود.

 

بهترین افزونه‌های ساخت فرم وردپرس (WordPress Form Builder Plugin)

مهم نیست ماهیت سایت شما چیست (تجاری، بلاگ، تجارت الکترونیک یا یک سایت خیریه)، دیر یا زود باید فرم بسازید. در این موارد افزونه‌های ساخت فرم وردپرس بسیار مفیدند.

Everest Forms (رایگان)

افزونه وردپرس Everest Forms

یکی از صفحه‌های اساسی یک وب‌سایت، صفحه‌ی “تماس با ما” (Contact) است. فرقی نمی‌کند وب‌سایت شما کوچک باشد یا بزرگ، حتی ماهیت آن نیز اهمیتی ندارد.
حتماً باید یک صفحه‌ی “تماس با ما” داشته باشید تا بازدیدکنندگان وب سایت بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
این ارتباط می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: مثلاً ارائه‌ی فیدبک، یا پیشنهادات کاری و عمومی.
در هر صورت داشتن یک صفحه‌ی “تماس با ما”، که به خوبی طراحی شده باشد، امری ضروری است.

خُب، باید بگوییم که برای ساخت فرم، می‌توانید از افزونهِ Everest Forms استفاده کنید.
Everest Forms یک افزونه مدرن برای طراحی صفحه‌ی “تماس با ما” است که واسط Drag-and-Drop دارد. با استفاده از آن می‌توانید به سادگی و سرعت یک صفحه‌ی “تماس با ما” بسیار زیبا بسازید.
این افزونه دارای مجموعه‌ای از General Fieldها و Advanced Fieldها است که می‌توانید با چند Drag-and-Drop ساده، از آنها برای ساخت فرم استفاده کنید.

everest forms drag drop form building

با این افزونه می‌توانید به صورت نامحدود فرم‌های وردپرس بسازید و از آنها در قالب‌های طراحی مختلف استفاده کنید. این افزونه دو Design Layout دارد: ۱٫ Default و ۲٫ Classic که می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

طراحی پیشرفته لایه Everest Forms

به‌علاوه، می‌توانید با آن Two Column WordPress Contact Forms بسازید یا با استفاده از Advanced Fieldهایی مثل Radio Button، Dropdown، Checkbox، Date و … Advanced Form داشته باشید.

این افزونه رایگان است و می‌توانید از مجموعه‌ی قابلیت‌های آن برای ساخت فرم‌هایی کامل استفاده کنید.
قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از Google reCaptcha، Email Settingهای قابل ویرایش، گزینه‌هایی برای ریدایرکت صفحات پس از Submission موفقیت‌آمیز، پیغام Validation قابل تغییر برای فرم و … را نیز دارد.
در مجموع، یک افزونه بی‌نظیر برای طراحی صفحه‌ی “تماس با ما” وردپرسی است.

بهترین افزونه‌های عضویت کاربر وردپرس (WordPress User Registration Plugin)

با عضویت کاربر وردپرس می‌توانید فرم‌هایی برای ورود کاربر (Login)، ثبت‌نام (Signup)، پرداخت و …. داشته باشید. کاربران برای دریافت بیشتر خدماتی که در وب سایت عرضه می‌کنید، احتمالاً باید در آن عضو شوند. برای ساخت فرم عضویت می‌توانید از یک افزونه استفاده کنید.

(User Registration (Freemium

افزونه User Registration وردپرس

عضویتِ کاربرِ وردپرس یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که بهتر است از دست ندهید. قابلیت “Register” به صورت پیش‌فرض در نصب وردپرس موجود است و می‌توانید با طی کردن مراحل زیر در داشبورد WP آن را فعال کنید.

admin panel > Settings > General

تنظیمات پیش فرض user registration

همان‌طور که در شکل بالا می‌بینید، تنها کافی است گزینه‌ی “Anyone can register” را انتخاب کنید تا قابلیت عضویت یا ثبت‌نامِ وردپرس فعال شود.

با فعال کردن آن، کاربران می‌توانند یک گزینه‌ی Register را در صفحه‌ی ورود وب‌سایت شما ببینند (مثلاً yoursite.com/wp-login.php). حالا کاربران می‌توانند با وارد کردن یک نام کاربری و آدرس ایمیل در سایت شما عضو شوند، که خیلی ایده‌آل نیست.

اول اینکه خیلی کاربر پسند نیست که کاربر را مجبور کنیم به دنبال URL عضویت بگردد. دوم اینکه با این گزینه، که یک فرم محدود با دو فیلد دارد و تنها یک نام‌کاربری و آدرس ایمیل از کاربران می‌خواهد، نمی‌توانید اطلاعات بیشتری از کاربران دریافت کنید.

در نتیجه، به یک افزونه عضویت وردپرس مجازی نیاز دارید. خوشبختانه، می‌توانیم از یک افزونه ساده، با طراحی خوب و کاربر پسند استفاده کنیم: User Registration.

User Registration یک افزونه Drag-and-Drop رایگان برای وردپرس است. این افزونه قابلیت‌های جذاب بسیاری دارد که با استفاده از آنها به سادگی می‌توانید تنها در چند دقیقه یک فرم عضویت کاربری زیبا بسازید.

تجربه کاربری افزونه User Registration وردپرس

فرم‌های عضویت نامحدود، پشتیبانی از Multi-Column، پشتیبانی از ReCaptcha، نوتیفیکیشن‌های ایمیل و … از ویژگی‌های اصلی این افزونه هستند.

برای طراح‌های گرافیکی که در بازار کار سردرگم شده‌اند

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

برای طراحانی که در بازار کار سردرگم شده‌اند!

خواندن مطلب

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

بهترین افزونه‌های ایمیل و خبرنامه‌ی ایمیلی (نیوزلتر) وردپرس (WordPress Email and Newsletter Plugin)

ایمیل و خبرنامه‌های ایمیلی جزو بهترین ابزارهایِ بازاریابی محصولات و افزایش بازدیدِ سایت هستند. خوشبختانه پلاگین‌های وردپرسی بسیاری برای کمک به شما در این زمینه وجود دارند.

(MailChimp for WordPress (Freemium

MailChimp یکی از معروف‌ترین خدمات بازاریابی ایمیلی است که به شما در مدیریت حجم زیادی از مشترکین، ارسال ایمیل و پیگیری نتایج کمک می‌کند.
بی‌شک این پلاگین یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای وبمسترها (Webmaster) و صاحبان کسب‌وکار است. با استفاده از پلاگین‌ی MailChimp وردپرس در سایتتان، به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.
MailChimp رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که فرم‌های اشتراک (Subscription) زیبا به بلاگ وردپرسی خود اضافه کنید.
اگر هم قصد استفاده از آن را برای اهداف تبلیغاتی دارید، می‌توانید نسخه‌ی پولی آن را خریداری کنید.

با کمک این پلاگین می‌توانید فرم‌های Opt-in زیبا بسازید تا مشترکین بیشتری به لیست ایمیل‌تان اضافه کنید.
به‌علاوه، می‌توانید از این پلاگین در فرم‌های دیگر سایت مثل فرم “تماس با ما”، کامنت یا پرداخت استفاده کنید. این پلاگین از تمام پلاگین‌های مطرح فرم مثل Contact Form 7، WooCommerce و … پشتیبانی می‌کند.

این پلاگین را نصب کنید و بدون معطلی کمپین بازاریابی ایمیلی خود را آغاز کنید!

 

بهترین افزونه‌های تجارت الکترونیک وردپرس (WordPress eCommerce Plugin)

فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از بزرگ‌ترین وب سایت‌های حال حاضر جهانند. به همین دلیل، افزونه‌های تجارت الکترونیک وردپرسیِ بسیاری موجودند. افزونه‌ زیر دارای برخی از بهترین خدمات تجارت الکترونیک موجود است.

(WooCommerce (Freemium

 

اگر می‌خواهید چیزی برای فروش در سایت خود داشته باشید، افزونه WooCommerce بهترین گزینه است. اگر قصد ساخت یک فروشگاه آنلاین را دارید، این افزونه خیلی به کارتان می‌آید.
با کمک یک فروشگاه آنلاین و قابلیت‌های بسیار زیاد این افزونه می‌توانید رشد خوبی داشته باشید. اگر صاحب یک وبسایت هستید، دیر یا زود حتماً چیزی را در آن به فروش می‌رسانید.

می‌توانید در فروشگاه آنلاین خود گزینه‌های متعددی برای خریدارانتان فراهم کنید. WooCommerce گزینه‌های ارسال متعددی دارد.
گزینه‌هایی مثل ارسال رایگان، ارسال‌های محلی، تک نرخی (Flat Rates) و … را می‌توانید در آن ببینید.
می‌توانید به کمک آن هر چیزی را بفروشید، مثل کالاهای فیزیکی، بلیط رویدادهای مختلف و طرح‌های خدمات. کاربرانتان نیز می‌توانند گزینه‌های پرداخت متنوعی داشته باشند.
مثل پرداخت با چک، پرداخت نقد در محل یا کارت‌های اعتباری و پرداخت آنلاین (مثل PayPal). داشتن این قابلیت‌ها برای یک افزونه یک مزیت مهم محسوب می‌شود. کاربران نیز خوشنود می‌شوند.

 

تنها کافی است این افزونه را دانلود و نصب و Setup Wizard را اجرا کنید. آن وقت می‌توانید از امکانات بی‌پایان آن در فروشگاه‌ آنلاینتان بهره ببرید.
در ادامه‌ی کار نیز می‌توانید پلاگین‌های دیگری را طبق نیازهایتان به آن اضافه کنید.

 

بهترین افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی وردپرس (WordPress Social Media Plugin)

به اشتراگ گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار به سود وب سایت و محتوای آن باشد.
این روزها بازدیدکنندگان سایت می‌توانند به سادگی محتوای شما را با هم به اشتراک بگذارند که موجب افزایش ترافیک سایت می‌شود. برای این کار تنها به یک پلاگین نیاز دارید.

Social Icons (رایگان)

افزونه social icons وردپرس

 

بی‌شک، شبکه‌های اجتماعی شلوغ‌ترین پلتفرم حال حاضر جهانند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به صورت روزافزون بیشتر می‌شود.
بیشتر مردم اخبار و اطلاعات دیگر را از طریق این شبکه‌ها دنبال می‌کنند. به همین دلیل، این روزها بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بخشی حیاتی در بازاریابی محتواست.
برای سرعت بخشیدن به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از پلاگین‌ای مثل Social Icons استفاده کنید.

Social Icons یک پلاگین‌ی وردپرس رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید به سادگی آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی معروف را به وب سایت خود اضافه کنید.
با استفاده از Widgetها (ویجت یا ابزارک) یا Shortcodeها (شورت کد یا کد کوتاه) می‌توانید این آیکون‌ها را در صفحات یا پست‌های خود داشته باشید.
این پلاگین از بیش از ۱۰۰ پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی مطرح پشتیبانی می‌کند. بسیار ساده است. بلافاصله می‌توانید آن را نصب کنید و آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی را در قالب‌هایی زیبا داشته باشید.

این پلاگین قابلیت تغییر آیکون‌ها را نیز دارد. می‌توانید اندازه‌ی آنها را تغییر دهید یا آیکون‌هایی مربعی یا دایره‌ای با پس‌زمینه‌ی گری‌اسکیل (Grayscale) داشته باشید.
می‌توانید با Drag-and-Drop کردن آیکون‌ها را مرتب کنید که کارتان را ساده‌تر می‌کند.

Social Media Marketing چیست؟

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

خواندن مطلب

 

افزونه‌های معروف و بسیار مفید وردپرس (Popular WordPress Plugin)

پلاگین‌های معروف دیگری هستند که می‌توانند به کارتان بیایند اما خُب نمی‌توانیم آنها را در دسته‌ای خاص قرار دهیم. در ادامه این پلاگین‌ها را معرفی می‌کنیم.

(Jetpack (Freemium

 

Jetpack توسط تیم سازنده‌ی نرم افزار وردپرس عرضه شده است(Automattic) و یکی از پلاگین‌هایی است که هر وب سایت وردپرسی باید داشته باشد. این پلاگین مجموعه‌ای از قابلیت‌هایی جذاب را برای وب سایتتان فراهم می‌کند تا اوج بگیرد و موفق شود.

افزونه وردپرس Jetpack امکاناتی را برای مدیریت امنیت، سرعت و ظاهر وب سایت، رشد ترافیک، بهینه‌سازی تصاویر و … برایتان فراهم می‌کند.

dashboard افزونه Jetpack

 

Jetpack دارای قابلیت‌های توزیع پیشرفته است که محتوای منتشر شده‌تان را در اختیار سرویس‌های شخص سومی مثل موتورهای جست‌وجو قرار می‌دهد و به افزایش دسترسی و ترافیک وب سایت کمک می‌کند. به‌علاوه، با ایجاد یک سایت مپ برای سایت، ایندکس‌دهی را برای موتورهای جست‌وجو ساده‌تر می‌کند.

از همه مهم‌تر اینکه با حفاظت از سایت شما، از حملات Brute Force جلوگیری می‌کند.
این پلاگین هر پنج دقیقه یکبار سایت را بررسی می‌کند تا در صورت مشاهده‌ی Downtime یا هر مشکل دیگری شما را مطلع کند.

(Nivo Slider (Freemium

 

در بیشتر وب‌سایت‌ها، به ویژه سایت‌های تبلیغاتی، بهتر است که چند تصویر را به عنوان نمونه به نمایش بگذارید.
برخی ممکن است قصد نمایش نمونه‌ کارهای مختلف، محصولات یا مواردی از این قبیل را داشته باشند. برای آنهایی که نمی‌خواهند از فایل‌های ویدئویی استفاده کنند، Slideshowها جایگزین مناسبی هستند.
به همین دلیل، Sliderها و Carouselها المنت‌هایِ اصلیِ طراحی در یک سایت هستند که به نرخ تعامل آن کمک می‌کنند.

داشبورد افزونه Nivo Slider وردپرس

 

در وردپرس، ساده‌ترین راه استفاده از پلاگین‌ی Nivo Slider است. Nivo Slider یکی از بهترین و معروف‌ترین پلاگین‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. این پلاگین از زمان راه‌اندازی تا کنون بیش از ۳ میلیون بار دانلود شده است. می‌توانید از نسخه‌های رایگان یا پولی آن استفاده کنید.
با استفاده از این پلاگین به سادگی می‌توانید Post Slider، Image Carousel یا حتی Slideshow به سایت خود اضافه کنید. به‌علاوه، کاربر-پسند است و کار با ساختار طراحی آن ساده است.

داشتن خلاقیت و محتوای تعاملی در سایت همیشه مفید است. Sliderها را می‌توانید به عنوان Home Page Slider اضافه کنید. این پلاگین به صورت خودکار برای دریافت قابلیت‌های جدید آپدیت می‌شود و خدمات پشتیبانیِ آن مشابه پلاگین‌های پولی است.

All In One Schema.org Rich Snippets (رایگان)

افزونه وردپرس All In One Schema.org Rich Snippets

 

ممکن است متوجه اطلاعات اضافی مثل امتیازدهی ستاره‌ای، تصاویر، تعداد بازدید و … در زیر صفحات برخی سایت‌ها در نتایج موتورهای جست‌وجو شده باشید.
آنها دارای اطلاعات اضافه‌ای درباره‌ی پست/صفحه هستند که ممکن است برای کاربر جذاب باشند. به این اطلاعات اضافه مثل امتیازدهی‌ها، Rich Snippet (ریچ اسنیپت) می‌گوییم.

ریچ اسنیپت‌ها بهترین گزینه برای داشتن ظاهری بهتر در نتایج موتورهای جست‌وجو هستند.
اسنیپت‌ها اطلاعاتِ اصلی محصول یا صفحه را مشخص می‌کنند، مثلاٌ مطالب جذاب محصول را هایلایت می‌کنند. به همین دلیل اسنیپت‌ها به شما کمک می‌کنند تا نرخ ورود بیشتری در موتورهای جست‌وجو داشته باشید.

می‌توانید از پلاگین‌ی All In One Schema.org Rich Snippets برای ایجاد ریچ اسنیپت‌ها در وردپرس استفاده کنید.
این پلاگین اطلاعاتی دقیق به موتورهای جست‌وجو می‌دهد تا در صفحه‌ی نتایج نشان دهند. اینطور رتبه‌ی سایتتان بهتر می‌شود و نرخ ورود به آن افزایش می‌یابد.

پرسونا چیست؟ چگونه آن را طراحی کنیم؟ با مثال

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

پرسونا -مخاطب کسب و کار- چیست؟ با مثال

خواندن مطلب

 

Broken Link Checker (رایگان)

افزونه وردپرس Broken Link Checker

 

شاید سایت خوبی با تعداد بازدید روزانه‌ی بالا داشته باشید و درآمدتان هم خوب باشد.
اما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که واکنش کاربران در مواجهه با یک صفحه‌ی شکسته (Broken Page) چیست؟ پاسخ آن ساده است.
اینطور مشتری‌ از دست می‌دهید و تأثیر بدی بر کاربر می‌گذارید.

اما خبر خوب اینکه یک پلاگین‌ی مفید وجود دارد که بر تمام لینک‌های شکسته‌ی (Broken Link) سایت نظارت می‌کند.
فقط کافی است که پلاگین‌ی Broken Link Checker را نصب و با خیال آسوده استراحت کنید، چون این پلاگین تمام کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد.
Broken Link Checker در کامنت‌ها، پست‌ها و محتوای سایت به دنبال لینک‌های شکسته می‌گردد و اگر لینکی پیدا کرد، بدون معطلی به شما خبر می‌دهد. به‌علاوه، اگر تصویری دیگر در دسترس نبود، به شما اطلاع می‌دهد تا مشکل را حل کنید.

قابلیت‌های دیگری نیز دارد. مثلاً می‌توانید با استفاده از آن نگذارید موتورهای جست‌وجو لینک‌های شکسته را نمایش دهند یا شیوه‌ی نمایش آنها عوض شود. نوتیفیکیشن‌ها را می‌توانید به صورت ایمیل یا داشبورد WP دریافت کنید.

Disable Comments (رایگان)

افزونه وردپرس Disable Comments

 

با استفاده از این افزونه می‌توانید کامنت‌ها را در کل سایت یا پست‌هایی خاص غیرفعال کنید.
با توجه به اینکه برخی از سایت‌ها یا پست‌ها به کامنت نیازی ندارند، این افزونه به شما کمک می‌کند به سادگی کامنت‌ها را در انواع پست، صفحات و پیوست‌ها ببندید.
به‌علاوه، کامنت‌ها گاهی شامل اسپم و مطالب غیرضروری‌اند.

این افزونه هم‌چنین این امکان را فراهم می‌کند که تمامی آیتم‌های مرتبط به کامنت را در داشبورد، ویجت‌ها، Admin Menu و Admin Bar حذف کنید. هم‌چنین قابلیت‌هایی کامل برای جلوگیری از اسپم کامنت دارد.

 

جمع بندی

از دید ما، این‌ها بهترین افزونه‌های وردپرسی هستند که هر سایتی به آنها نیاز دارد. همان طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، این افزونه‌ها دارای قابلیت‌های اولیه هستند، SEO سایت را بالا می‌برند، سرعت را بهینه، امنیت سایت را قوی و به بازاریابی بهتر محتوا و محصولات کمک می‌کنند.

 

فیلم آموزش افزونه وردپرس:

در صورتی که مطلب افزونه های ضروری وردپرس برای شما مفید بوده است:

برای یادگیری بیشتر میتوانید دوره‌های آنلاین آموزش وردپرس را مشاهده نمایید.

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : وب تاريخ : 13 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها