دانشیار ای تی آیا برند در تعیین قیمت تلویزیون تاثیر گذار است؟ - دانشیار آی تی

آیا برند در تعیین قیمت تلویزیون تاثیر گذار است

تلویزیون یکی از مهم‌ترین ابزارهای الکترونیکی است که جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان پیدا کرده است به طوری که کم‌تر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که حداقل یک دستگاه تلویزیون در آن وجود نداشته باشد. پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر باعث شده است که شاهد پیشرفت‌های زیادی در طراحی و ساخت تلویزیون‌ها باشیم. امروزه برندهای مختلفی در دنیا تلاش می‌کنند تا با طراحی و تولید تلویزیون‌های جدید با قابلیت‌های مختلف بتوانند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. همین تعدد برندهای سازنده و مدل‌های مختلف باعث شده است که بسیاری از افراد هنگام خرید تلویزیون دچار سردرگمی شوند.

 

عوامل مؤثر در تعیین قیمت تلویزیون

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید تلویزیون، قیمت آن است. به همین دلیل خرید تلویزیون، آن طور که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست. زمانی که برای خرید تلویزیون مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که خرید تلویزیون بدون اطلاعات کافی از انواع مدل‌های آن کاری پر دردسر و دشوار است. حتی بازه قیمت تلویزیون‌ها در حدی گسترده است که باعث سردرگمی افراد در زمان خرید می‌شود. به خصوص که این اختلاف قیمت در مدل‌های مختلف در بازار بدون ثبات ایران بسیار وسیع است و همین موضوع انتخاب مدل مناسب را دشوار می‌کند.

قیمت تلویزیون

تلویزیون پای ثابت خانه‌های ایرانی است زیرا بسیاری از ایرانیان بخش قابل توجهی از زمان خود را در طول روز به تماشای برنامه‌های تلویزیونی سپری می‌کنند که نشان‌دهنده محبوبیت زیاد این ابزار الکترونیکی در میان خانواده‌های ایرانی است. با توجه به عدم ثبات در بازار ایران در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت شدید لوازم الکترونیکی و خانگی، به ویژه تلویزیون‌ها بودیم که همین امر باعث شده است بسیاری از افراد برای انتخاب تلویزیون متناسب با بودجه خود دچار مشکل و سردرگمی شوند.

با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، بدون شک مهم‌ترین عامل برای خریداران در انتخاب مدل تلویزیون مناسب، قیمت آن است که تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری خریداران دارد. در تعیین قیمت یک تلویزیون عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند تأثیرگذار باشد. عواملی مانند سایز، کیفیت صفحه نمایش، امکانات هوشمند، سیستم صوتی و غیره از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تلویزیون هستند.

تأثیر برند بر قیمت تلویزیون

تأثیر برند بر قیمت تلویزیون

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت یک تلویزیون بدون شک برند آن است. هرچند استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الکترونیکی مانند تلویزیون کمی پیچیده است اما می‌توان ادعا کرد که برند سازنده یکی از عواملی است که تأثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی تلویزیون دارد. یکی از عواملی که می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت یا نابودی یک برند داشته باشد، قیمت‌گذاری تلویزیون است. ابداعات و نوآوری‌های انجام شده در طراحی و ساخت تلویزیون، مهارت‌های برند سازنده، فناوری‌های بکار گرفته شده در تلویزیون، کیفیت ساخت و غیره از جمله پارامترهای مهمی هستند که می‌توانند میزان محبوبیت یک برند را تعیین کنند.

بسیاری از کاربران عقیده دارند که برند سازنده مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت یک تلویزیون است. هر چند برندهای محبوبی مانند سامسونگ، ال‌جی، پاناسونیک، سونی، شارپ و غیره بخش زیادی از محبوبیت خود را مدیون پایبندی خود به اصل رضایت مشتری در ارائه محصول و حتی خدمات پس از فروش هستند، نمی‌توان تأثیر برند آن‌ها را بر قیمت محصول نهایی انکار کرد.

 

جمع‌بندی

تلویزیون یکی از پرتقاضاترین و محبوب‌ترین کالاهای الکترونیکی در ایران است به همین دلیل برندهای مختلف داخلی و خارجی همواره در تلاش برای به دست آوردن سهم زیادی از این بازار هستند. به همین دلیل شاهد مدل‌های متنوع تلویزیون از برندهای مختلف با بازه قیمتی متفاوت در بازار هستیم که رقابت شدیدی را ایجاد کرده است. برند سازنده تلویزیون را می‌توان اصلی‌ترین عامل در اختلاف قیمت بین تلویزیون‌های مختلف در بازار دانست که نقش تعیین کننده‌ای دارد.

این مطلب با الهام گرفتن از مقاله منتشر شده در وبسایت تجارت امروز نوشته شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 304 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.