دانشیار ای تی بهترین کارخانه‌ها و شرکت‌های تهران برای استخدام کارشناس صنایع غذایی - دانشیار آی تی

صنعت غذا یکی از پررونق‌ترین و پویاترین صنایع در جهان است که با توجه به نیاز روزافزون جامعه به تغذیه سالم و متنوع، همواره در حال تحول و تکامل است. ایران نیز با داشتن منابع غنی و تنوع فرهنگی و آب و هوایی، یکی از بازارهای بزرگ و جذاب برای فعالان این حوزه است. بسیاری از کارخانجات مطرح مواد غذایی ایران، در استان تهران قرار دارند و از این جهت فرصت‌های شغلی خوبی برای استخدام کارشناس و مهندس مواد غذایی در تهران وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی چندین کارخانه و شرکت مطرح صنایع غذایی که در تهران فعالیت دارند، بپردازیم. در انتها، شرایط و پیش نیازهای مطرح شده در آگهی استخدام صنایع غذایی در تهران را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم. پس تا انتها با این مقاله همراه باشید.

وظایف و مسئولیت‌های کارشناس صنایع غذایی

کارشناس صنایع غذایی در بسیاری از مراحل تولید، پردازش، نگهداری، بسته‌بندی، توزیع و فروش مواد غذایی نقش دارد. استخدام مهندس صنایع غذایی در کارخانجات، رستوران و کافه‌ها، وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های مواد غذایی صورت می‌گیرد. وظایف و مسئولیت‌های اصلی کارشناس صنایع غذایی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بررسی و تحلیل فرآیندهای تولید: کارشناس صنایع غذایی مسئول کمک به بهبود کیفیت و بهره‌وری فرآیندها (از تهیه مواد اولیه و تولید گرفته تا بسته‌بندی، حمل و نگهداری) به منظور کاهش هدررفت و هزینه‌ها است.
  • توسعه و بهبود بسته‌بندی: کارشناس صنایع غذایی به شرکت‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا روش‌هایی برای بسته‌بندی، حمل و نگهداری مواد غذایی به صورت مؤثر و کارآمد را توسعه دهند. این پروتکل‌ها می‌توانند به حفظ تازگی، افزایش کارایی، بهداشت و یا پایداری محصولات غذایی کمک کنند.
  • کنترل کیفیت: کارشناس صنایع غذایی مسئول کنترل کیفی محصولات و تضمین سلامت مواد غذایی با بکارگیری اصول و روش‌های استاندارد، برنامه‌ریزی سیستم‌های بهبود کیفیت و نظارت بر فرآیندهای اجرایی است.
  • توسعه محصولات جدید: کارشناس صنایع غذایی با تحلیل نیازهای مصرف‌کنندگان، به توسعه محصولات غذایی جدید، و یا بهبود کیفیت و سلامت فراورده‌های غذایی موجود می‌پردازد.

شما می‌توانید با مشاهده آگهی‌های استخدام مهندس صنایع غذایی در تهران در این لینک اطلاعات بیشتری درباره وظایف و مسئولیت‌ها، مهارت‌های مورد نیاز، شرایط استخدام و میزان حقوق استخدام کارشناس صنایع غذایی کسب کنید.

بهترین کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی در تهران

کارخانجات و شرکت‌های مواد غذایی مختلفی در استان تهران فعالیت دارند. همچنین، برخی ازبرندهای برتر صنایع غذایی ایران، در این استان نمایندگی داشته و نیازمند استخدام ویزیتور و کارشناس صنایع غذایی در تهران هستند. در ادامه، تعدادی از برترین شرکت‌های مواد غذایی تهران آورده شده است.

شرکت صنايع غذایی پاک تلیسه (۲۰۲)

شرکت صنايع غذایی پاک تلیسه که با نام تجاری ۲۰۲ به عرضه محصولات خود می‌پردازد، یکی از برترین شرکت‌های صنایع غذایی است که دفتر مرکزی آن در تهران واقع شده است. این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی، از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. محصولات شرکت ۲۰۲ شامل غذاهای آماده منجمد، پیتزاهای آماده، بیکن و استیک، کالباس و ژامبون، انواع برگر، سوسیس و هات داگ، پنیر پیتزا و کره است. کارخانجات این شرکت در کمالشهر و کردان واقع شده‌اند. برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های شغلی این شرکت، می‌توانید نام آن را در سایت‌های استخدام و کاریابی جستجو کرده و یا به سایت این شرکت مراجعه کنید.

صنایع غذایی بیژن

شرکت بیژن یکی دیگر از نام‌های مطرح حوزه صنایع غذایی است که دفتر مرکزی آن در تهران واقع شده است. این شرکت در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد و برای اولین بار سس مایونز را به بازار ایران وارد کرد. این شرکت تولید کننده انواع سس، روغن، ترشیجات، فرآورده‌های پروتئینی، پنیر پیتزا، سبزیجات منجمد، کنسروها، مربا، رب، کشک، عسل، سرکه و آبلیمو و آبغوره است. برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های شغلی این شرکت، می‌توانید نام آن را در سایت‌های استخدام و کاریابی جستجو کرده و یا به سایت این شرکت مراجعه کنید.

صنایع غذایی گلها

یکی دیگر از شرکت‌های مطرح صنایع غذایی که در تهران واقع شده است، شرکت صنایع غذایی گلها است. این مجتمع صنایع غذایی بیش از ۳۵۰ نوع محصول تولید می‌کند و هزاران نفر کارمند دارد. برند گلها افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد؛ این برند از اولین برندهایی است که گواهی ثبت بین‌المللی تایید و نظارت بر غذا و دارو را از FDA آمریکا دریافت کرده است و اولین دارنده گواهی قدمت بیش از صد سال از یونسکو است. محصولات این شرکت شامل انواع آرد، ادویه، چاشنی، پودر کیک، ژله، نوشیدنی، شکر، خشکبار، رشته، سبزیجات خشک، سوپ نیمه آماده، حبوبات، کنسرو و غلات می‌شود. برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های شغلی این شرکت، می‌توانید نام آن را در سایت‌های استخدام و کاریابی جستجو کرده و یا به سایت این شرکت مراجعه کنید.

شرکت دشت مرغاب (یک و یک)

صنایع غذایی دشت مرغاب که با نام تجاری یک و یک به عرضه محصولات غذایی می‌پردازد، از دیگر برندهای مطرح غذایی ایران است که دفتر آن در شهر تهران واقع شده است. این شرکت علاوه بر بازار ایران، محصولات خود را به کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، استرالیا، آلمان، سوئد، ایتالیا، کانادا، ژاپن، مکزیک، هند، چین، عربستان، امارات متحده عربی, کویت و قطر نیز صادر می‌کند. این برند در سال ۱۳۹۷، برنده تندیس زرین برند محبوب مصرف کنندگان شد. تولیدات غذایی یک و یک شامل آبلیمو، مرباجات و عسل، عرقیجات، انواع سس، ترشیجات، کنسروجات و حبوبات، خیارشورها، زیتون‌ها و رب گوجه فرنگی می‌شود. برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های استخدام صنایع غذایی در تهران، می‌توانید نام این شرکت را در سایت‌های استخدام و کاریابی جستجو کرده و یا به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

گروه صنعتی مینو

یکی دیگر از برندهای مطرح مواد غذایی کشور، صنایع غذایی مینو است که کارخانه آن در تهران (کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج) واقع شده است. این شرکت تولید کننده محصولات غذایی مختلفی از جمله بیسکویت، شکلات، چیپس، پفک، آدامس، کیک و کلوچه، ویفر، اسنک، تافی، آبنبات، نوشابه، آب معدنی، آب میوه و… است. گروه صنعتی مینو یکی از بهترین شرکت‌ها جهت استخدام کارشناسان صنایع غذایی است. برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های استخدام صنایع غذایی در تهران، می‌توانید نام این شرکت را در سایت‌های استخدام و کاریابی جستجو کرده و یا به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

شرایط استخدام صنایع غذایی در تهران

شرایط استخدام کارشناس صنایع غذایی در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال، برخی از شرکت‌ها به دنبال استخدام کارشناسان صنایع غذایی بدون سابقه کار بوده و برخی حتما از شما سابقه کاری می‌خواهند. اما به طور کلی، برای استخدام و شروع فعالیت به عنوان کارشناس صنایع غذایی در شرکت‌ها و کارخانجات برتر تهران، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک کارشناسی مهندسی صنایع غذایی، کشاورزی یا صنایع
  • داشتن سابقه کار مشابه یا مرتبط
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • تسلط به نرم افزارهای آفیس
  • روابط عمومی بالا
  • مهارت کار تیمی

جمع‌بندی

تمامی شرکت‌ها و کارخانجات مواد غذایی، برای پیشبرد بهتر فرآیندهای تولید و عرضه و همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی، به استخدام مهندس صنایع غذایی نیاز دارند. در این مقاله به معرفی تعدادی از برترین شرکت‌های صنایع غذایی در تهران و شرایط استخدامی آن‌ها برای کارشناسان صنایع غذایی پرداختیم. اگر به دنبال فرصت‌های شغلی این برندهای مطرح و دیگر کارخانجات مواد غذایی تهران هستید، می‌توانید به وبسایت هرکدام از شرکت‌های معرفی شده و یا سایت‌های استخدام و کاریابی مراجعه کرده و رزومه خود را برای موقعیت‌های شغلی مورد نظرتان ارسال کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.