دانشیار ای تی رژیم غذایی مدیترانه ای - دانشیار آی تی

 

رژیم مدیترانه ای می تواند به مبارزه با بیماری های قلبی، سرطان های خاص، دیابت و زوال شناختی کمک کند. در اینجا نحوه ایجاد سوئیچ آورده شده است.

غذای مدیترانه‌ای در بشقاب با چیدمان میز، منظره اقیانوس، غذاهای دریایی، سبزیجات، شراب قرمز سرو شده از قفسه، روغن زیتون

“رژیم غذایی مدیترانه ای” چیست؟

وقتی به غذاهای مدیترانه‌ای فکر می‌کنید، ممکن است ذهن شما به سراغ پیتزا و پاستا از ایتالیا یا گوشت بره یونانی برود، اما این غذاها در برنامه‌های غذایی رژیم آنلاین سالمی که به عنوان «مدیترانه‌ای» تبلیغ می‌شوند، نمی‌آیند. یک رژیم غذایی واقعی مدیترانه ای مبتنی بر میوه ها، سبزیجات، لوبیا، آجیل، غذاهای دریایی، روغن زیتون و لبنیات سنتی منطقه است – با شاید یک یا دو لیوان شراب قرمز. این گونه بود که ساکنان کرت، یونان و جنوب ایتالیا تقریباً در سال ۱۹۶۰ غذا می خوردند، زمانی که نرخ بیماری مزمن آنها در بین کمترین میزان در جهان و امید به زندگی آنها در بین بالاترین ها قرار داشت، علیرغم داشتن خدمات پزشکی محدود.

 

و رژیم واقعی مدیترانه ای چیزی بیش از خوردن غذای تازه و سالم است. فعالیت بدنی روزانه و به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی با دیگران از عناصر حیاتی است. آنها با هم می توانند تأثیر عمیقی بر خلق و خو و سلامت روان شما داشته باشند و به شما کمک کنند تا درک عمیقی از لذت خوردن غذاهای سالم و خوشمزه داشته باشید.

 

البته، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی به ندرت آسان است، به خصوص اگر سعی می کنید از غذاهای فرآوری شده و غذاهای آماده دور شوید. اما رژیم مدیترانه ای می تواند یک روش ارزان و همچنین رضایت بخش و بسیار سالم برای غذا باشد. تغییر از پپرونی و پاستا به ماهی و آووکادو ممکن است کمی تلاش کند، اما به زودی می توانید در مسیر زندگی سالم تر و طولانی تر قرار بگیرید.

 

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامتی

یک رژیم غذایی مدیترانه ای سنتی متشکل از مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه، آجیل، ماهی و روغن زیتون – همراه با فعالیت بدنی – می تواند خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامت روانی و جسمی را کاهش دهد:

 

پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی. پیروی از رژیم مدیترانه ای مصرف نان های تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز را محدود می کند و نوشیدن شراب قرمز را به جای مشروبات الکلی سفت تشویق می کند – همه عواملی که می توانند به پیشگیری از بیماری قلبی و سکته کمک کنند.

 

چابک نگه داشتنت اگر یک فرد مسن هستید، مواد مغذی به دست آمده با رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به ضعف عضلانی و سایر علائم ضعف را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.

 

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر. تحقیقات نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای ممکن است کلسترول، سطح قند خون و سلامت کلی رگ های خونی را بهبود بخشد، که به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد.

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند سلول ها را از فرآیند آسیب رسان به نام استرس اکسیداتیو جلوگیری کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را به نصف کاهش دهد.

 

افزایش طول عمر. با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سرطان با رژیم غذایی رژیم آنلاین مدیترانه ای، خطر مرگ در هر سنی را تا ۲۰ درصد کاهش می دهید.

 

محافظت در برابر دیابت نوع ۲٫ رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از فیبر است که به آرامی هضم می شود، از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می کند و می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند.

 

 

افسانه ها و حقایق در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای فواید زیادی دارد، اما هنوز تصورات غلط زیادی در مورد چگونگی استفاده از سبک زندگی برای داشتن یک زندگی سالم تر و طولانی تر وجود دارد. در ادامه برخی از افسانه ها و حقایق در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای آورده شده است.

افسانه ها و حقایق رژیم غذایی مدیترانه ای

افسانه ۱: به این ترتیب غذا خوردن هزینه زیادی دارد.

واقعیت: اگر از لوبیا یا عدس به‌عنوان منبع اصلی پروتئین خود غذا درست می‌کنید و عمدتاً از گیاهان و غلات کامل استفاده می‌کنید، رژیم مدیترانه‌ای ارزان‌تر از سرو کردن غذاهای بسته‌بندی شده یا فرآوری‌شده است.

 

افسانه ۲: اگر یک لیوان شراب برای قلب شما مفید است، سه لیوان شراب سه برابر سالم تر است.

واقعیت: مقادیر متوسط شراب قرمز (یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی برای مردان) مطمئناً فواید سلامتی منحصر به فردی برای قلب شما دارد، اما نوشیدن بیش از حد آن تأثیر معکوس دارد. هر چیزی بیش از دو لیوان شراب می تواند برای قلب شما مضر باشد.

افسانه ۳: خوردن کاسه های بزرگ پاستا و نان روش مدیترانه ای است.

واقعیت: به طور معمول، مردم مدیترانه مانند آمریکایی ها یک بشقاب بزرگ پاستا را نمی خورند. در عوض، ماکارونی معمولاً یک غذای جانبی با اندازه سروینگ ۱/۲ تا ۱ فنجان است. بقیه بشقاب آنها شامل سالاد، سبزیجات، ماهی یا بخش کوچکی از گوشت ارگانیک و علف‌خوار و شاید یک تکه نان است.

 

افسانه ۴: رژیم مدیترانه ای فقط در مورد غذا است.

واقعیت: غذا بخش بزرگی از رژیم غذایی است، بله، اما روش های دیگر زندگی مدیترانه ای ها را نادیده نگیرید. وقتی برای صرف غذا می نشینند، جلوی تلویزیون نمی نشینند یا با عجله غذا نمی خورند. آنها برای یک وعده غذایی رژیم آنلاین آرام و آرام با دیگران می نشینند، که ممکن است به اندازه آنچه در بشقاب شما است برای سلامتی شما مهم باشد. مدیترانه ای ها از فعالیت بدنی فراوان نیز لذت می برند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.