دانشیار ای تی با آموزش دیجیتال از طبیعت مراقبت کن! + برنده قرعه‌کشی - دانشیار آی تی

شاید یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا پیدا کردن کسی باشد که از آلودگی  هوا خوشش بیاید! با وجود اینکه قریب به اتفاق مردم به دنبال آب و هوایی پاکند اما کمتر کسی هم پیدا می‌شود که برای حفظ آن دست به اقدامی موثر بزند. روز درختکاری بهانه‌ای است تا در بین دغدغه‌های روزمره‌مان یادی هم از درختان کنیم و در مراقبت و افزایش تعدادشان بکوشیم.

جالب است بدانید که روز درختکاری تنها مختص به ایران نیست و تقریبا در سراسر دنیا، مردم چنین روزی را با کاشت نهال جشن می‌گیرند. در حقیقت آنچه ما به عنوان روز درختکاری می‌شناسیم را یک کشیش محلی در سال ۱۸۰۵ در دهکده‌ای اسپانیایی بنا نهاد. این حرکت ۶۲ سال بعد، در شهر نبراسکا توسط روزنامه‌نگاری به نام «جولیوس استرلینگ مورتون» که تلاش‌هایش باعث کاشت ۱ میلیون نهال شد، به عنوان نمادی برای حفاظت از طبیعت ثبت گردید و تبدیل به روز درختکاری امروزی شد.

نکته جالبی که در خصوص روز درختکاری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نمادین بودن آن است. قرار نیست که در طول سال با خودرو شخصی و یا هر فعالیت دیگری به طبیعت آسیب بزنیم و در آخر سال با کاشتن یک نهال احساس کنیم که وظیفه‌ای که در قبال طبیعت داریم را انجام داده‌ایم. شما می‌توانید با پرهیز از حرکت با خودرو به صورت تک سرنشین، مرور مجلات و برنامه‌های آموزشی به صورت دیجیتالی و همچنین انجام کارهای اداری و بانکی به صورت اینترنتی از آسیب به طبیعت جلوگیری کنید و در روز درختکاری با خیال راحت از اینکه در حفظ محیط زیستتان نقش دارید به خود افتخار کنید.

ما در دانشیار ای تی در چنین راهی قدم برمی‌داریم و تلاش می‌کنیم تا با ساخت بستری دیجیتال برای آموزش مهارت‌های متنوع، از قطع درختان به منظور تولید کاغذ برای جزوه، کتاب‌های کمک درسی و آموزشی کاسته شود.

 

از روز یادگیری دیجیتال به روز درختکاری

اگر به‌خاطر داشته باشید، چندی پیش به مناسبت روز یادگیری دیجیتال از شما دانشیار ای تیی‌ها سوالاتی پرسیدیم. اکنون در روز درختکاری به کسانی که به آن سوالات پاسخ داده‌اند به قید قرعه جوایزی را اهدا می‌کنیم. درکنار ده‌ها جایزه‌ای که به صورت شارژ نقدی حساب دانشیار ای تی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود، یک دستگاه کتاب‌خوان کیندل آمازون به عنوان هدیه ویژه (از بین کسانی که بیش از ۱۵۰ امتیاز کسب کرده‌اند) هم در نظر گرفته بودیم تا سهم خود در تقویت فرهنگ دیجیتالی را بیش از پیش نشان دهیم.

کیندل
کیندل

براساس قرعه‌کشی که امروز در دانشیار ای تی انجام شد، از میان تعداد کثیری از کاربران عزیزی که در برنامه روز یادگیری دیجیتال شرکت‌کرده بودند، قرعه هدیه ویژه به نام آقای «مهران عسکری» از استان یزد، درآمد و به ایشان کتاب‌خوان کیندل آمازون تعلق گرفت.

نظر شما درمورد روز درختکاری چیست؟ برایمان بنویسید که چگونه از طبیعت حفاظت می‌کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.