دانشیار ای تی تدریس رو شروع کن! - دانشیار آی تی

رشد بزرگی در بازار یادگیری الکترونیک جهانی رخ داده. افراد به راحتی از خونه به اینترنت وصل می‌شن و هر چیزی رو که نیاز داشته باشن انتخاب می‌کنن و یاد می‌گیرن؛ آموزش پختن کاپ کیک، شمع‌سازی، رقص، آموزش عکاسی از مقدماتی تا حرفه‌ای و یا میلیون‌ها موضوع دیگه که ممکنه مورد علاقه هرکسی باشه در اینترنت پیدا میشه. در حالی که سایتی مثل یوتیوب ویدیوهای لازم رو در دسترس همه قرار میده، اما امروزه سایت‌های زیادی هم هستن که محتوای لازم برای طیف گسترده‌ای از بازارها رو تحت پوشش قرار میدن. در واقع دوره‌های باکیفیت و جامعی از موضوعات متعدد رو به زبان خودتون پیشنهاد می‌کنن. اکثر این سایت‌ها میل و اشتیاق بیش از اندازه افرادی که قصد دارن دانش جدیدی رو یاد بگیرن برطرف میکنن. همینطورخیلی از این سایت‌ها برای تولیدکننده‌ دوره‌ها پول ساز هستن.

تو در چه زمینه‌ای کارشناس هستی؟ دانش یا مهارتی داری که افراد دیگه میخوان یاد بگیرنش؟ می‌خوای از مهارتی که داری پول در بیاری؟

چه حوزه‌ای هست که در اون دانش و تجربه داری؟ این دانش و مهارت رو به اشتراک بگذار و کمک کن تا افراد دیگه هم از این توانایی‌ات استفاده کنن؛ در طول این فرآیند درآمدزایی هم میکنی.

یکی از چیزهایی که باعث می‌شه افراد از تولید دوره آموزشی فراری باشن و با شروع کردن این کار احساس راحتی نداشته باشن، کمبود اعتماد به نفس کافیه. اونها باور ندارن که در زمینه مهارت‌شون کارشناس هستن و می‌تونن این مهارت رو آموزش هم بدن. پس بیاید یکبار برای همیشه این موضوع رو روشن کنیم؛ کارشناس کیه  و به کی کارشناس میگن؟

احتمالاً یکی از موارد زیر باشی:

  • متخصص: مدرک و تجربه رسمی از جای به خصوصی داری.
  • منتقل‌کننده دانش: دانش و تجربه‌ از محیطی داری که می‌تونه انتقال داده بشه؟ مثلاً، اگه افسر ارتش بودی احتمالاً می‌تونی دوره‌ای با این محتوا تولید کنی: کسب و کارها چطور می‌تونن تیم‌های کوچک کاری رو مدیریت کنن تا بتونن پروژه‌ها رو کارآمدتر انجام بدن. کافیه به چیزی که از دوره زمانی خاص یا محیط خاصی یاد گرفتی فکر کنی و اون رو به بقیه انتقال بدی.
  • باتجربه: تجربه یا رویدادی رو پشت سر گذاشتی که چیزی ازش یاد گرفتی مثل وزن کم کردن، دوره بارداری، مشکلات سلامتی و بهداشتی، بیماری، مشکلات روحی و غیره.

بالاخره متوجه می‌شی راه‌های مختلفی وجود داره که می تونی به عنوان یه کارشناس چیزی رو آموزش بدی. پس در ارائه و آموزش‌ات با اعتماد به نفس بیشتر پیش میری. در مورد خودت واقع بین باش. تظاهر به چیزی که نیستی یا کاری که بلد نیستی نکن. قرار نیست مخاطب رو مجبور کنی تا فکر کنه همه چیز رو در مورد موضوع و حوزه دوره‌ای که تدریس می‌کنی می‌دونی. به مخاطبت درباره دانش و تجربه اطلاعات بده و براش توضیح بده که چرا تصمیم گرفتی آموزش رو شروع کنی و بهش کمک کنی.

با توجه به افرادی که مخاطبت هستن، فقط نیاز داری بدونی که در مورد چی می‌خوای صحبت کنی. سطح و عمق دانش مدرس اون حوزه رو بدونی که این می‌تونه از هر فردی به فرد دیگه متفاوت باشه. لازم نیست یه کارشناس کامل باشی. اگه دانش یا تجربه یا مهارتی داری که باعث کمک به بقیه میشه تا مشکلات‌شون رو حل کنن، پس اونها تو رو یه کارشناس خواهند دونست.

مخاطب دوست داره بدونه که تو چی بلدی. این اختلاف بین دانش تو و اونها همون مهارت و کاربلدی توئه که میتونی با فروختنش از طریق یه دوره آموزشی ازش پول دربیاری. فقط نیاز داری نسبت به اونچه که می‌دونی و بلدی اعتماد به نفس داشته باشی.

این می‌تونه موقعیت خوبی باشه، بازاری برای اینکه بتونی با استفاده از دانش‌ات درآمد کسب کنی. مردم همواره برای مشکلات‌شون دنبال راه حل هستن و اگه بتونی دوره‌ای آماده کنی که به نیازهاشون پاسخ بده، پس دوره موفقی میشه.

  • میتونی اسپانیایی یا انگلیسی درس بدی؟
  • خیاط خوبی هستی؟
  • در بافت مو مهارت داری؟
  • می‌تونی پیانو زدن آموزش بدی؟
  • در پخت و پز تجربه و مهارت داری؟
  • رشته خاصی هست که تخصصش رو داری؟
  • هنری داری که بشه تدریسش کرد؟
  • طراحی وب بلدی؟
  • می‌تونی طراحی گرافیک درس بدی؟
  • مربی یوگا هستی؟
  • لوله‌کشی خونه بلدی؟
  • می‌تونی سفال‌گری آموزش بدی؟
  • و غیره.

محتوای دروه

سال‌ها است که افراد از طریق فروش کتاب الکترونیک درآمد کسب می‌کنن. اما، روزگار داره تغییر می‌کنه و دیگه زمان فروش کتاب‌های الکترونیک گذشته! اگه می‌خوای برنده این رقابت باشی و مشتری‌ها رو جذب خودت کنی، لازمه علاوه بر کتاب الکترونیک دوره‌های آموزشی هم تولید کنی.

اگه می‌خوای یه دوره تولید کنی، که چیزی بیشتر از یه کتاب الکترونیک باشه، توصیه ما فقط و فقط تولید ویدیوهای آموزشیه. این راهیه که این روزها مردم تمایل دارن باهاش چیزها رو یاد بگیرن و محتوا مصرف کنن.

ویدیو ضبط کن!

ویدیو ساختن برای دوره یعنی در مقابل دوربین می‌ایستی و محتوایی که از قبل آماده کردی رو ضبط می‌کنی، یا اینکار رو برای شخص دیگه‌ای انجام میدی یا می‌تونی اطلاعاتی رو که قصد داری انتقال بدی با استفاده از نرم‌افزارهای در دسترس مثل camtasia ضبط کنی. مثلاُ اگه طراح گرافیک هستی یا عکاسی و مهارت‌های ویرایش تصویر داری، می‌تونی به دیگران آموزش بدی که چطور یه تصویر رو ویرایش کنن.

با توجه به اینکه از چه نوع دوربینی استفاده می‌کنی، انتخاب‌های متعددی برات وجود داره؛ مثلاً می‌تونی از دوربین گوشی‌های هوشمند که این روزها همه داریم برای اینکار استفاده کنی؛ یا حتی از دوربین‌های خانوادگی. یا اگه اوضاع مالی‌ات خوب باشه از دوربین‌های نیمه‌ حرفه‌ای یا حرفه‌ای هر برندی مثل کانن و نیکون استفاده کنی. اما هیچکدوم از اینها به اندازه‌ای که کیفیت ضبط اهمیت داره مهم نیست. چه با گوشی موبایل چه با گرون‌ترین دوربین‌ها مهم اینه که ویدیویی با بهترین کیفیت و استاندارد تولید کنی. حتماُ تو هم مهارتی داری که می‌تونی ازش دوره تولید کنی و درآمد داشته باشی. اون مهارت هرچقدر تخصصی باشه یا ساده به نظر بیاد مهم نیست! فقط شروع کن… دلت می‌خواد مهارتت رو به بقیه آموزش بدی؟

پیشنهاد دانشیار ای تی برای تولید دوره استفاده از نرم‌افزار کمتازیا و مشورت با کارشناس‌های خودمونه.

منبع: easyspace

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 189 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها