دانشیار ای تی پنج مهارت فنی که کارآفرین باید برای کسب‌وکارش یاد بگیرد - دانشیار آی تی

کارآفرینی که می‌خواهد تمام تلاشش را برای موفقیت کسب‌وکارش به کار ببندد، باید خیلی فراتر از حوزه کسب‌وکاری که دارد واردش می‌شود بداند. مهارت در چیزهایی مثل طراحی نرم‌افزار و درک وب، ابر، و تاکتیک‌های بازاریابی نوآورانه برای کارآفرینی که توان استخدام یک تیم کامل را از ابتدا ندارد خیلی مهم است. کارآفرین‌ها در همه جا، در هر نوع کسب‌وکاری، باید به این حوزه‌های فنی توجه کنند و با آن آشنا شوند تا بتوانند در بازارشان رقیب قدرتمندی برای دیگران باشند.

۱. نرم‌افزارهای کاری محبوب

چه کارمند شرکتی باشی و چه کارآفرین آن، باید انواع متداول نرم‌افزارهای کاربردی را بلد باشی، حتی با اینکه شاید بهترین نرم‌افزار موجود در آن زمینه نباشد. همین هفته پیش در یک مصاحبه شغلی از من امتحان تسلط به مایکروسافت ورد گرفتند! مهم نیست که من Google Docs که از آن هم کاربردی‌تر است هم بلدم یا به «ویراستیار» تسلط دارم که بسیار سخت‌تر و مفیدتر است. تنها چیزی که برای کسی که با من برای آن موقعیت مصاحبه می‌کرد مهم بود این بود که تسلط من به قابلیت‌های مایکروسافت ورد در حدی که می‌خواستند نبود. حالا می‌دانم که برای دفعه بعد آماده‌تر باشم.

۲. ابر

از آنجا که نهایتا همه چیز آنلاین خواهد شد و تمام داده‌ها سرانجام سر از ابر (cloud) در خواهد آورد، به احتمال قریب به یقین لازم است که به سامانه‌های ابری مسلط شوی. در آینده نزدیک سرویس‌های ابری همه کار خواهند کرد، از میزبانی فایل‌های ما تا پردازش اطلاعات و نرم‌افزارهای کاربردی. امروز چه مصداقش استفاده از سرویس‌های محبوبی مثل دراپ‌باکس و گوگل درایو برای اشتراک‌گذاری و همکاری روی فایل‌ها باشد، چه استفاده از برنامه‌های نوینی مثل Evernote و Taskulu برای متحول کردن کار فردی و گروهی، یا صرفا یاد گرفتن اینکه چطور فایل‌ها را روی اینترنت امن نگه داری، یاد گرفتن کار با ابر برای کارآفرین خیلی حیاتی است.

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

۳. طراحی وب

صد البته می‌شود کسی را برای طراحی وبسایت استخدام کرد، اما دانستن زیر و بم سایتی که با آن کارت را می‌چرخانی بدون شک ضروری است. طراح وب نمی‌تواند برای هر تغییری که می‌خواهی بدهی یا هر چیز ضروری که باید به سایت اضافه کنی شبانه‌روزی در آماده‌باش باشد. اما خودت می‌توانی با آموزش‌های ویدویی طراحی وب هر زمان که وقت داشتی چیزی که لازم داری را در این‌باره یاد بگیری. اضافه کردن این ابزار به جعبه ابزارت کمک می‌کند وب را بهتر درک کنی و بهتر از آن بهره ببری.

۴. طراحی گرافیک

یکی از اولین چیزهایی که مراجعه‌کنندگان و مشتریان احتمالی در نگاه به محصول تو متوجهش می‌شوند طراحی است، که اهمیت یادگیری آن را دو چندان می‌کند. حتی اگر هم خودت قصد طراحی لوگو یا تراکت یا کتاب الکترونیکی نداری، باید دست‌کم چشمت طراحی‌ها را بشناسد تا وقتی کسی را استخدام می‌کنی بدانی کارش به درد پروژه می‌خورد یا نه. دانشیار ای تی منبع خیلی خوبی هم برای طراحی وب و هم طراحی گرافیک است – می‌توانی اصول و قابلیت‌های پیشرفته نرم‌افزارهای طراحی گرافیک پیشرفته مثل ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور، ادوبی ایندیزاین و نرم‌افزارهای دیگر را به راحتی یاد بگیری.

۵. شبکه‌های اجتماعی

هر کارآفرینی که فکر کند شبکه‌های اجتماعی فقط برای چت کردن و عکس بچه و گربه و غذا است را باید تلنگر زد توی سرش که حواسش جمع شود. اهمیت رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی برای تقریبا هر نوع کسب‌وکاری دارد روزبه‌روز بیشتر می‌شود. و تنها پیش‌نیاز بهره بردن از شبکه‌های اجتماعی برای یک شرکت این است که مخاطب خودش را جلب کند؛ چون تا وقتی که کسی نباشد به تعریف و تمجیدت از خدمات و سرویس‌هایت گوش کند، فروشی هم در کار نخواهد بود. به جای اینکه کسی را برای مدیریت حساب‌های فیسبوک و توییتر و غیره بیاوری، کارآفرین هر کسب‌وکار خردی باید بداند چطور خودش با اپ‌هایی مثل HootSuite یا Buffer بهترین بهره را از شبکه‌های اجتماعی ببرد. اگر توانایی مدیریت شبکه‌های اجتماعی و باقی مهارت‌هایی که در اینجا گفتیم را داشته باشی، کسب‌وکارت شروع خوبی خواهد داشت.

دوره‌های مرتبط در دانشیار ای تی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.