دانشیار ای تی چطور در فرانش به درآمد ۱۰ میلیونی در فرانش ..! رسیدم - دانشیار آی تی

در حدود یک سال است که شروع به انتشار آموزش‌هایم در دانشیار ای تی کرده‌ام؛ در این یک سال روند استقبال از آموزش‌هایم همیشه یک منحنی رو به رشد بوده، چون همیشه از تجربهٔ هر آموزش برای ارائهٔ آموزش‌های بهتر و موفق‌تر استفاده کردم.

پیش از انتشار آموزش‌های ویدیویی، تجربهٔ درس دادن در آموزشگاه را داشتم و با تدریس بیگانه نبودم، و وقتی نکته‌های موفقیت در آموزش آنلاین را پیدا کردم آموزش‌هایم مورد توجه کاربران دانشیار ای تی قرار گرفت.

حالا می‌خواهم آنچه یاد گرفتم را با شما هم در میان بگذارم:

۱. ویدیو قالب راحتی است، و باید در آن راحت صحبت کرد. آموزش باید به زبانی ساده باشد و با توضیح کافی که همه بتوانند خیلی ساده آن را بفهمند. و خسته‌کننده هم نشود، من حتی اشتباه‌هایم را هم از ویدیوها حذف نمی‌کنم تا از یکنواختی در بیاید. البته هر کسی روش خودش را دارد و شاید راه بهتری پیدا کند؛ مثلا شما ممکن است آدم خوش‌ذوقی باشید و بتوانید با شوخی‌های مناسب و گاه‌به‌گاه این کار را بکنید، یا هر روش دیگری.

۲. کیفیت محتوا شاید مهم‌ترین نکته است. هر کاری هم که بکنی، اگر محتوای آموزش کیفیت لازم را نداشته باشد بازخوردهای منفی بالاخره خودش را نشان می‌دهد و وجهه خودت هم خراب می‌شود. و پیش از هر چیز باید در ویدیوی معرفی دوره به خوبی بگویید که دقیقا چه چیزی در این آموزش یاد می‌دهید تا کاربر با آگاهی کامل خرید کند.

در محتوا کم‌فروشی نکنید و به خوبی توضیح بدهید. حتی اگر دوره رایگان هم باشد، باز هم کاربر دست‌کم دارد وقتش را خرج می‌کند و انتظار دارد ارزش وقتش را داشته باشد. و البته برای افزایش زمان دوره در آن آب نبندید، و ضرباهنگ آموزش را حفظ کنید تا خسته‌کننده نشود و دانشجوی دوره رغبتش به تماشای ادامهٔ آن و باقی آموزش‌های شما را از دست ندهد.

۳. بازخوردهای کاربران راهنمایی است که از روی آن می‌توانید نقاط قوت و ضعف کار خودتان را بشناسید. کدام بخش آموزش نامفهوم بوده؟ کدام بخش نیاز به اصلاح دارد؟ توضیح یا ویدیو طولانی بوده؟ نقاط ضعف را کم‌کم می‌شناسید و برطرف می‌کنید و از نقاط قوت‌تان بهتر استفاده می‌کنید، و به‌طور مداوم کیفیت کارتان را بالا می‌برید و کاربر هم همراه شما می‌آید.

آموزش‌تان را مثل بچهٔ سرراهی رها نکنید و بروید، مرتب به آن سر بزنید و به نظرات کاربران پاسخ بدهید. کاربر وقتی حس می‌کند مدرس دوره در آن حضور فعال دارد، به محتوای آموزش و گرفتن پاسخ سوال‌ّهایش اعتماد بیشتری پیدا می‌کند. ابهاماتشان را برطرف کنید و کمک کنید واقعا یاد بگیرند. آنها مشتری پروپاقرص آموزش‌های شما و معرف شما به دیگران خواهند شد.

بازخوردهای کاربران گویای یک نکته مهم دیگر هم هست: از حرف‌هایشان می‌توانید بفهمید دوست دارند چه چیزهای دیگری هم یاد بگیرند، بعد می‌توانید آموزش مورد تقاضای آنها را تولید کنید و به نیازشان پاسخ بدهید.

۴. دانشجویان دوره سرمایهٔ شما هستند. اگر کیفیت کار شما خوب باشد، اگر نیازشان را برآورده کنید، مشتری آموزش‌های شما باقی خواهند ماند. درصد بسیار بالایی از دانشجویان آموزش‌های اخیر من، دانشجوی آموزش‌های قبلی من هم بوده‌اند. این همان چیزی است که باعث شده نمودار استقبال از آموزش‌های من رشد مثبتش را حفظ کند.

رضایت دانشجویان دوره‌هایتان را جلب کنید و آنها را نگه دارید؛ جذب کردن دانشجوی جدید اگر سخت‌تر از این نباشد، آسان‌تر نیست. رضایت و اعتماد دانشجو باعث می‌شود وقتی دورهٔ جدیدی در راستای آموزش‌های قبلی‌تان منتشر می‌کنید، مثلا بخش دوم یا سوم یا سطح حرفه‌ای یک آموزش قبلی، از همان ابتدای کار مشتری خودش را پیدا کند.

۵. تداوم داشته باشید. همان‌طور که گفتم، دانشجویان شما سرمایهٔ شما هستند، سعی کنید با انتشار آموزش‌های مفید و پرتقاضا کاربران را جلب کنید و به سرمایهٔ خودتان اضافه کنید. وقتی منظم کار کنید و آموزش‌های جدید منتشر کنید، دانشجویان شما هم انتظار آموزش‌های جدید شما را دارند و چک می‌کنند که آیا کار جدیدی دارید که به دردشان بخورد؟ و با تداوم در کار به مرور مجموعهٔ دانشجویان خودتان را بزرگ می‌کنید و تا وقتی که کیفیت کارتان را حفظ کنید، موفقیت آموزش‌های آیندهٔ شما تقریبا تضمین شده است.

۶. قیمت مناسب خیلی تاثیرگذار است. هر کاربری در زمان خرید دورهٔ شما کاملا سبک و سنگین می‌کند که آیا ارزش قیمتش را دارد؟ آموزش‌هایی که من به صورت آنلاین قرار می‌دهم در آموزشگاه خودم شهریه‌ای تا ده برابر قیمت اینترنتی‌اش دارند. ولی اینترنت و بستر دانشیار ای تی و کار بازاریابی آن کمک می‌کند هزینهٔ تمام شدهٔ یک دوره برای من خیلی کمتر از برگزاری کلاس حضوری شود، و محدودیت ظرفیت کلاس را هم ندارد. در نتیجه من هم با بهترین قیمتی که می‌توانم دوره را روی دانشیار ای تی قرار می‌دهم تا برای عدهٔ خیلی بیشتری ارزشش را داشته باشد و هر کاربری که میل به یادگیری داشت بدون نگرانی از قیمتش بتواند در آن شرکت کند و یاد بگیرد، هر چه بیشتر بهتر.

شخصا به قیمت آموزش‌هایی که موضوع مشابهی دارند نگاه می‌کنم، چه در دانشیار ای تی و چه در خارج از آن، به اعتمادی که کاربران به دوره‌هایم پیدا کرده‌اند نگاه می‌کنم، و از مشورت دانشیار ای تی هم استفاده می‌کنم چون آنها دسترسی خوبی به آمارهای مختلف دارند. در نهایت قیمتی برای دوره تعیین می‌کنم که هم برای دانشجویانی که آن را می‌خواهند معقول باشد و هم سود من خوب باشد، و در مجموع در رقابت با دوره‌های مشابه – در صورت وجود – به صرفه باشد.

بهروز منصوری مدرس موفق دانشیار ای تی است که بیشتر در زمینه شبکه و امنیت، و همین‌طور برنامه‌نویسی و ترفندهای وب فعالیت می‌کند. ویدیوی مصاحبه او با دانشیار ای تی را از اینجا ببینید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.