دانشیار ای تی آموزش طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای - دانشیار آی تی

طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای باید به گونه ای باشد که توجه ببیننده را به خودش جلب کند. در این مقاله از سایت دانشیار آی تی به طور کامل به آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای کمپین‌های تبلیغاتی با تصاویر خواهیم پرداخت. همچنین توضیح می دهیم که چگونه بنری طراحی کنیم که در عین سادگی، جذابیت خاص خودش را داشته باشد و در کمترین زمان ممکن اطلاعات مفیدی از بنر در ذهن مخاطب جای بگیرد.

طراحی بنرهای تبلیغاتی کاری ساده نیست. فضا محدود است و بیننده احتمالاً فقط چند ثانیه به بنر خیره خواهد شد. حتی برخی شک دارند که بنرها برای بازاریابی مدرن مفید باشند. با در نظر گرفتن این مشکلات، باید توجه بیننده را به خود جلب کنید و آنها را به انجام کاری تشویق کنید. در این مقاله نکاتی را درباره‌ی طراحی بنرهای تبلیغاتی به شما خواهیم گفت و برای آشنایی بیشتر با این نکات نمونه‌هایی را خواهید دید.

آموزش نکات طراحی بنرهای تبلیغاتی برای کمپین های دیجیتال

قبل از طراحی بنرهای تبلیغاتی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

پیش از شروع به طراحی بنر تبلیغاتی، باید چند موضوع مهم را بدانید: ابعاد بنر شما چقدر است، نوع فایلی که بنر را باید در آن ذخیره کنید، چیست، و بیشترین حجم این فایل چقدر می‌تواند باشد. بدون این اطلاعات، ممکن است بنری فوق‌العاده طراحی کنید که نمی‌توان از آن استفاده کرد.

اندازه‌های بنرهای تبلیغاتی

اندازه های بنر تبلیغاتی موفق
اندازه های بنر تبلیغاتی موفق

برخی از اندازه‌های بنرها، نسبت به بقیه موفق‌تر عمل کرده‌اند. در زیر، لیستی از اندازه‌های موفق را مطابق با اطلاعات سایت گوگل آورده‌ایم:

۳۰۰ * ۲۵۰ (مستطیل متوسط)

۳۳۶ * ۲۸۰ (مستطیل بزرگ)

۷۲۸ * ۹۰ (لیدربورد)

۳۰۰ * ۶۰۰ (نصف صفحه)

۳۲۰ * ۱۰۰ (بنر بزرگ موبایلی)

سایر سایزهای بنرهای تبلیغاتی که به موفقیت موارد بالایی نبودند:

۳۵۰ * ۵۰ (لیدربورد موبایل)

۱۶۰ * ۶۰۰ (بنر آسمان‌خراش بلند)

۹۷۰ * ۹۰ (لیدربورد بزرگ)

برای طراح‌های گرافیکی که در بازار کار سردرگم شده‌اند

پیشنهاد دانشیار آی تی به شما

برای طراحانی که در بازار کار سردرگم شده‌اند!

خواندن مطلب

اندازه‌ی فایل و فرمت آن

بیشترین اندازه‌ی فایل گوگل برای بنرهای تبلیغاتی ۱۵۰kb است. بنرهای تبلیغاتی غیر انیمیشنی نیز باید با یکی از فرمت‌های روبه‌رو ذخیره شوند: GIF، JPG، PNG، SWF، ZIP. و بنرهای تبلیغاتی انیمیشنی باید به فرمت GIF ذخیره شوند.

هنگام طراحی بنر تبلیغاتی، باید چه محتوایی را در آن در نظر بگیریم؟

بنر تبلیغاتی شما باید سه قطعه‌ی اطلاعاتی را در خود داشته باشد: لوگوی تجاری یا برندینگ، پیغام شما و فراخوان عمل (call to action). این سه تمام اطلاعات لازم را به بیننده می‌دهند: شما چه کسی هستید، قصد انجام چه کاری را دارید و گام بعدی چیست. وجود این سه قطعه در بنر تبلیغاتی الزامی است و عدم وجود هریک از آنها از اثر تبلیغات شما می‌کاهد.

در صورتیکه علاقمند به یادگیری طراحی در ایلوستریتور هستید:

آموزش ایلوستریتور به صورت گام به گام

لوگو/برندینگ

لازم است که بیننده با دیدن بنر شما بداند که چه کسی آن را تبلیغات می‌کند. لوگو باید واضح و خوانا باشد، اما نباید خیلی بزرگ باشد یا فقط آن را در بنرتان بیاورید. پیغام شما و CTA نیز به اندازه‌ی هویت‌تان اهمیت دارند.

بنر شرکت Swimsuits For All با جایگاه لوگوی نامناسب
بنر شرکت Swimsuits For All با جایگاه لوگوی نامناسب

بنر بالا برای شرکت Swimsuits For All است. اما اگر این برند را نشناسید، فکر می‌کنید که Swimsuits For All پیغام بنر است و نمی‌فهمید که محصول داخل بنر متعلق به چه شرکتی است.  لوگو شما (معمولاً) نباید مرکز اصلی بنر باشد.

بنر شرکت Dollar Shave Club تاکید بر CTA
بنر شرکت Dollar Shave Club تاکید بر CTA

این بنر برای شرکت Dollar Shave Club از توازن خوبی برخوردار است: لوگو خوانا است، اما مرکز توجه نیست و بر پیغام و CTA نیز تأکید شده است.

پیغام

سعی کنید منظورتان را با کمترین کلمات ممکن برسانید. یادتان باشد: فضای بنر محدود است و بیننده برای مدت کوتاهی به بنر خیره خواهد شد. متن طولانی، بنر شما را شلوغ و خسته‌کننده می‌کند و به‌علاوه بیننده باید زمان بیشتری را صرف خواندن آن کند. هدفتان باید این باشد که بیننده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سادگی منظورتان را متوجه شود.

نمونه بنر تبلیغاتی نامناسب که متن بسیاری دارد
نمونه بنر تبلیغاتی نامناسب که متن بسیاری دارد

در این بنر کوهی از متن غیرضروری را می‌بینید. کوتاه‌تر کردن این متن می‌تواند این بنر را بسیار بهتر کند.

نمونه بنر تبلیغاتی مناسب با متن کوتاه تر
نمونه بنر تبلیغاتی مناسب با متن کوتاه تر

لازم نیست تمام اطلاعات موجود درباره‌ی محصول را ارائه کنید. اگر بیننده را کنجکاو کنید، احتمال کلیک کردنش بالاتر می‌رود.

اقدام به عمل (Call to action: فراخوان عمل) در طراحی بنر تبلیغاتی

همیشه یک CTA(Call to Action: اقدام به عمل) را در بنرتان درنظر بگیرید. اگر آن را حذف کنید، حتی اگر بیننده به بنرتان جذب شود، نمی‌داند گام بعدی چیست. وقتی بیننده سراغ گام بعدی می‌رود و روی بنر کلیک می‌کند، او را به یک صفحه‌ی اصلی بفرستید.

نمونه طراحی بنر تبلیغاتی نامناسب که CTA ندارد
نمونه طراحی بنر تبلیغاتی نامناسب که CTA ندارد

اگرچه بنر بالا زیباست، اما CTA ندارد. این بنر برای معرفی برند مناسب است، اما احتمالاً بیننده با دیدن آن مشتاق نمی‌شود و کلیک نمی‌کند.

نمونه بنر تبلیغاتی با CTA مناسب
نمونه بنر تبلیغاتی با CTA مناسب

این بنر برای یک شرکت هواپیمایی است که با “Book Now” بیننده را ترغیب به رزرو می‌کند و گام بعدی را نشان‌شان می‌دهد. اگر این CTA به جای متن، یک Button بود، جالب‌تر هم می‌شد.

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

در طراحی بنر تبلیغاتی، سادگی بسیار اهمیت دارد

سادگی در طراحی بیشتر بنرها مهم است، اما اهمیت آن در طراحی بنرهای کوچک، که فضا و زمان را محدود می‌کنند، بیشتر می‌شود. با استفاده از تنها چند رنگ مشخص، یک یا دو فونت ساده و خوانا و تنها یک تصویر، می‌توانید بنرهایی جذاب و واضح طراحی کنید. اینطور بیننده می‌تواند در زمان کمتر و ساده‌تر بنر شما را بخواند.

رنگ‌ها

تنها از چند رنگ استفاده کنید تا بنرتان شلوغ نشود. هم‌چنین از رنگ‌هایی استفاده کنید که با رنگ لوگو، وب‌سایت یا دیگر موارد بازاریابی‌تان مطابقت داشته باشد. با اینکار برندتان یکپارچه‌تر خواهد شد.

هر دو بنر بالا برای بازی Minecraft طراحی شده‌اند. بنر اول از رنگ‌های روشن زیادی استفاده می‌کند که جالب نیست. بنر دوم هم از رنگ‌های زیادی استفاده می‌کند، اما چون رنگ‌های مورد استفاده کمی کدر هستند، راحت‌تر می‌توان به آن نگاه کرد.

فونت‌ها

تنها از یک یا دو فونت در بنرتان استفاده کنید. از فونت‌هایی که خوانایی پایینی دارند استفاده نکنید. هم‌چنین از فاصله‌ی بین کاراکتر مناسب استفاده کنید تا متن شلوغ به نظر نرسد.

نمونه بنر تبلیغاتی که خوانایی کمی دارد
نمونه بنر تبلیغاتی که خوانایی کمی دارد

این بنر از فونت‌های مختلفی استفاده می‌کند که از یکپارچگی آن کم می‌کند. تمام کلمات متنِ پایین نیز با حروف بزرگ نوشته شده‌اند، که خواندن آنها را مشکل می‌کند.

نمونه بنر تبلیغاتی با فونت و رنگ مناسب
نمونه بنر تبلیغاتی با فونت و رنگ مناسب

این بنر در انتخاب فونت بهتر عمل کرده است. تنها از یک فونت در سه رنگ (سفید، مشکی، قرمز) و در مکان‌های مناسب از حروف بزرگ استفاده شده است.

تصاویر

اگر می‌خواهید از تصاویر در بنرتان استفاده کنید، بهتر است تنها یک تصویر داشته باشید. به خاطر فضای کم، نشان دادن جزئیات مشکل می‌شود، مخصوصاً اگر بخواهید چند شئ را نشان دهید. مثلاً، اگر یک برند پوشاک هستید، تنها یکی از اجزای یک کالکشن را نشان دهید.

نمونه بنر تبلیغاتی نامناسب به دلیل تعدد محصول‌ها
نمونه بنر تبلیغاتی نامناسب به دلیل تعدد محصول‌ها

در اینجا Vicks چند محصول را در یک بنر نشان می‌دهد. اینطور بیننده نمی‌تواند روی یک محصول متمرکز شود و دیدن جزئیات هر محصول نیز مشکل است.

نمونه بنر تبلیغاتی مناسب به دلیل معرفی یک محصول
نمونه بنر تبلیغاتی مناسب به دلیل معرفی یک محصول

این بنر تنها اطلاعات یک محصول را مطرح می‌کند و دقیق‌تر است. هم‌چنین می‌توانید جزئیات بیشتری از محصول را ببینید، چون تنها یک تصویر در بنر وجود و فضای بیشتری را دراختیار دارد.

خلاصه اینکه برای طراحی بنرهای تبلیغاتی خلاقانه عمل کنید تا توجه مشتریان را به خود جلب کنید. با دنبال کردن این نکات، می‌توانید مطمئن شوید که بنرتان توجه بیننده را به خود جلب و موجب افزایش ترافیک و بازدید خواهد شد.

 

اگر می‌خواهید طراحی بنر تبلیغاتی با فتوشاپ را به آسانی یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش فتوشاپ زیر را مطالعه کنید:

آموزش فتوشاپ ۲۰۲۱ (+ فیلم آموزشی رایگان)

 

همانطور که ملاحظه فرمودید فاکتورهایی که اعمال می کنید تا بنر تبلیغاتی پرمخاطب را طراحی کنید باید به گونه ای باشد که مخاطب را در لحظه ی اول جذب کرده و در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را ارائه دهد. همراهان گرامی سایت دانشیار آی تی در صورتیکه بنر تبلیغاتی با فتوشاپ یا فلش و یا … طراحی کرده اید خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

 

فیلم رایگان آموزش طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای

دوره‌های مرتبط در دانشیار آی تی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : طراحی تاريخ : 12 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.